انواع آباژور بر اساس جنس

معرفي لوازم آرايشي

انواع آباژور بر اساس جنس

۵ بازديد

آباژور‌ها از جنس‌هاي مختلف ساخته مي‌شوند. جنس هر آباژور‌ بر اساس سبك طراحي، كاربرد و موقعيت قرارگيري آن انتخاب مي‌شود. لازم است آباژور‌ پايه‌دار از جنس با كيفيتي ساخته شود تا پايه آن مقاومت كافي را براي ايستادگي داشته باشد.
چوبيآباژور‌هاي كلاسيك چوبي داراي چوب‌هاي حكاكي يا خراطي شده هستند. چوب عنصري طبيعي است كه در انواع دكوراسيون داخلي به كار مي‌رود. در طراحي آباژور‌ مدرن نيز از چوب‌هاي ساده و يكدست استفاده مي‌شود. در برخي موارد از يك لايه چوب نازك براي ساخت شيد آباژور‌ استفاده مي‌كنند.
 
يك آباژور روميزي شيشه اي سفيد كنار تخت خواب به همراه به همراه كتاب و گلدان گل 
شيشه‌ايآباژور‌ شيشه‌اي در همه انواع سبك‌هاي طراحي محبوبيت دارد و انواع مختلفي از شيشه مانند شيشه‌هاي رنگي، شيشه مات يا براق، شيشه‌هاي مشجر و … در ساخت آن به كار مي‌رود.
 
يك آباژور كريستالي با پايه طلايي كنار تخت خواب چوبي
كريستاليآباژور‌هاي سنتي و سلطنتي بيشتر از اين جنس توليد مي‌شوند. كريستال لوكس و با شكوه است و ساخت آباژور‌ از اين جنس نمايي خيره‌كننده به خانه مي‌بخشد و موجب انتشار گسترده‌تر نور و انعكاس آن در فضا مي‌شود.
 
تصوير يك آباژور روميزي فلزي از جنس برنز كنار يك ساعت برنزي
برنزدر طراحي دكوراسيون داخلي روستيك، روستايي، سنتي و كلاسيك از آباژور‌ برنزي استفاده مي‌شود. اين فلز با ظاهر قديمي خود كمتر در طراحي‌هاي مدرن كاربرد دارد.
پيشنهاد مي‌كنيم مقاله هر آنچه كه بايد در مورد سبك دكوراسيون داخلي سنتي بدانيد را مطالعه فرماييد.تصوير آباژورهاي روميزي خلاقانه اي از جنس سنگ صيقل خورده با شيد سفيد
سنگيآباژور‌ سنگي يا بتني در طراحي داخلي مدرن به كار مي‌رود. اين آباژورها اغلب از سنگ يك تكه صيقل يافته ساخته شده و ظاهري مدرن، شيك و امروزي دارند. از سنگ‌هاي مختلف از جمله مرمر براي پايه آباژور‌ استفاده مي‌شود.
 
تصوير يك آباژور استيل براق اما به رنگ تيره اي مقابل ديوار زغالي رنگ
آباژور استيلاين جنس نيز براي آباژورهاي مدرن يا فانتزي به كار مي‌رود. استيل براق درخشندگي خاصي به محيط مي‌بخشد و جلوه‌اي زيبا به خانه يا اتاق خواب مي‌دهد.
 
تصوير يك آباژور روميزي شيري رنگ از جنس سراميك در كنار اكسسوري چوبي و كتاب
سراميكيسراميك مي‌تواند طرحدار يا ساده باشد. اين جنس آباژور ظاهري لوكس و زيبا دارد، چشم‌نواز است و مي‌تواند در سالن يا اتاق خواب به كار رود.
 
تصوير يك آباژور فانتزي روميزي از جنس فلز به رنگ آبي آسماني روي ميز چوبي
فلزيآباژورهاي فلزي از جنس‌هاي مختلف و آلياژهاي گوناگون ساخته مي‌شوند، رنگ‌هاي تيره‌تر در دكوراسيون كلاسيك و انواع براق در دكوراسيون مدرن استفاده مي‌گردد. فلز مي‌تواند در بخش پايه باعث انعكاس نور لامپ شود و در بخش شيد نيز با ايجاد حفره‌ها، نور را به شكلي زيبا و طرح‌دار در فضا منتشر كند.
آباژور با جنس پلي‌استرآباژورهاي پلي‌استري و پارچه‌اي داراي طرح‌هاي بسيار متنوع هستند. از اين طرح‌هاي گوناگون در انواع دكوراسيون داخلي بهره گرفته مي‌شود. پلي‌استر بافتي نرم و زيبا دارد و استفاده از اين جنس در كنار ساير وسايل مي‌تواند فضايي گرم و دلنشين بسازد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.