آرشیو شهریور ماه 1399

معرفي لوازم آرايشي

ويژگي هاي يك لاك خوب چيست؟

۴۹ بازديد

ويژگي هاي يك لاك خوب,انتخاب يك لاك خوب , انواع لاك

احتمالا ميتوان گفت كه انتخاب يك لاك خوب يكي از مشكل ترين انتخاب ها در زمان خريد لوازم آرايش است.

چندين سال قبل كافي بود فقط در  رنگ لاك نتوانيد تصميم گيري  كنيد. ولي امروزه علاوه بر انتخاب رنگ بايد در باره مات يا درخشان بودن، زر دار بودن ، آبرنگي ،  دانه اي، مخملي ، شب نما و…. يا ساده بودن لاك نيز تصميم بگيريد.

البته تمام اين تصميمات در مرحله دوم پس از انتخاب مارك و قيمت لاك قرارمي گيرد . علاوه بر اين ها ، درانتخاب لاك بايد به موارد مهم ديگري نيز دقت كرد كه معمولا توجه كمتري به آن ها مي شود .

_ يكي از اين موارد غلظت لاك مي باشد . اگرلاك رقيق باشد ، به هنگام لاك زدن بر روي ‏ناخن پخش خواهد شد و پوشش يك‌ دستي را ايجاد نخواهد كرد و اگر غليظ ‏باشد ، لايه اي لخته ‌لخته و برجسته‌ را تشكيل خواهد داد .

_ مورد ديگر قلم موي لاك مي باشد . قلم مو بايد اندازه اي باشد كه حداكثر با دو تاسه حركت  تمام سطح  ناخن را بپوشاند و به اندازه كافي نرم باشد تا هنگام كشيدن روي سطح ناخن اثري به جا نگذارد .

_ علاوه براين رشته هاي قلم موي لاك بايد به اندازه كافي محكم باشند تا هنگام لاك زدن كنده نشوند و به لاك خيس نچسبند

منبع:

https://www.beytoote.com/attire/service-attire/characteristics3-good-polish.html

درباره آرايش و بي فرهنگي آرايش در ايران !

۵۰ بازديد

 

لوازم آرايش,مصرف لوازم آرايش ,خريد لوازم آرايشي

زنان ايراني38 ميليون نفر از جمعيت نزديك به 80 ميليوني ايران را تشكيل مي دهند. زنان ايراني در دهه هاي گذشته تغييرات بسياري را در نوع زيست خود تجربه كرده اند، فرايند اجتماعي شدن آنها در اين چند سال سرعت بيشتري به خود گرفته است.

دختران نيمي از جمعيت دانشجويان را تشكيل مي دهند و زنان در جامعه شاغل عضوي ثابت شده اند آنهم نه فقط در ادارات دولتي بلكه در دل بازارهاي اقتصادي نيز حضور دارند گاهي آنان را در جايگاه شغل هايي بسيار مردانه مي بينيم مانند رانندگي ماشين هاي سنگين.

آنها توانسته اند تا در فرايند شغلي خود پيشرفت هاي خوبي را داشته باشند بطوريكه در سمت هاي نمايندگي مجلس و وزارت هم ورود پيدا كرده اند. زنان در روند تغييراتي خود در زمينه پوشش و آرايش نيز بسيار قوي و منحصر به فرد! وارد شده اند البته متاسفانه حضورشان در اين حوزه روند مناسب و قابل توجيهي را طي نمي كند.

1. ايراني ها رتبه هاي حرف و حديث دار خود را دارند مثلا رتبه اول مصرف نوشابه اما از ديگر اين رتبه ها رتبه هفتم در دنيا و دوم در خاورميانه (بعد از عربستان) در مصرف لوازم آرايش است.
در اينباره يك روزنامه فرانسوي در گزارش خود در مصاحبه با يك زن ايراني آورده است
"غالب زنان ايراني هر روز صبح به محض برخاستن از خواب مشغول آرايش مي‌شوند. حتي اگر بيمار هم باشند بر اين باورند كه بايد آراسته و آرايش‌كرده در مجامع عمومي ظاهر شوند"
موضوعي تاسف برانگيز و غير قابل انكار كه به دنبال خود مسائل فراواني را به دنبال دارد.

2. در پي اين رتبه، گردش مالي عظيمي نيز جريان دارد. گزارش ها در اينباره مي گويند در سال 2007 (كه مطمئنا اين آمار رشد هم داشته) زنان ايراني، سالانه بالغ بر دو ميليارد دلار خرج خريد لوازم آرايشي مي كنند هم چنين حدود 14 ميليون نفر از زنان شهرنشين ايراني در گروه سني 15 تا 45 سال ماهانه به طور متوسط هفت دلار صرف خريد لوازم آرايشي مي‌‌كنند، كه البته بعضي از آمارها 12 دلار را نشان مي‌‌دهند قابل ذكر است چندي پيش كمپاني "لانكوم" فرانسه كه يك برند معروف توليدكننده لوازم آرايشي است با گرفتن يك جشن در هتلي در تهران بازگشت دوباره خود به بازار لوازم آرايشي ايران را جشن گرفت!

3. ماهواره ها در اين گردش مالي نقش بسزايي را ايفا مي كنند. ماهواره ها تنها جايي براي نمايش برنامه ها و فيلم ها نيستند بلكه محيطي براي بازاريابي اين محصولات نيز هستند.
اين شبكه ها از تبليغات خود سودي بسيار براي چنين محصولاتي به دست مي آورند. سودي كه براي عده اي خاص منفعت دارد و بيشتر با توجه به نوع و كيفيت اين محصولات نوعي سوءاستفاده مالي محسوب مي شود اما عده اي اصلا متوجه اين موضوع نيستند.

لوازم آرايش,مصرف لوازم آرايش ,خريد لوازم آرايشي

4. لوازم آرايش فقط براي ماهواره ها سود مالي ندارد بلكه اصل استفاده آنها در راستاي اهداف ناهنجارانه آنها نيز مي باشد. آنان آرايش را براي ترويج بي بند وباري و حيا زدايي به كار مي گيرند.
در كنار تبليغات، شبكه هاي ماهواره اي به طور خاص اين هدف را مستقيم و غير مستقيم، برنامه ريزي شده و نشده تبليغ و ترويح مي كنند آنها استفاده از آرايش را بي هيچ محدوديتي و به شكل افراطي الگو سازي مي كنند الگويي كه در غرب هم فراواني ندارد مگر در قشرها و مكان هايي خاص كه دور از شان زن مسلمان و ايراني است.

5. آرايش چه محصول تبليغات رسانه اي باشد چه محيط هاي عمومي استفاده بدون ضابطه آن براي يك فرد آسيب هاي فراواني را به دنبال مي آورد از ضررهاي اقتصادي تا ناامني هاي اجتماعي و ارزشي.
دختراني كه با هرگونه آرايش و پوشش نامتعارف در سطح جامعه حضور پيدا مي كنند مورد آزار مردهاي بي قيد واقع مي شوند نگاه ها بدان ها جنسي مي شود و در سطح يك كالا ارزش خود را پايين مي آورند.

6. اما اين نوع استفاده از لوازم آرايش تنها مشكلات فردي براي مصرف كننده ندارد بلكه موجبات مشكلات اجتماعي و خانوادگي بسياري را به دنبال دارد مانند روابط نامشروع و رابطه هاي بي قيد و شرطي كه ميان دختران و پسران ايجاد مي شود.
وضعيت آرايش، پوشش دختران نه تنها در به مرز انفجار رسيدن قوه جنسي جامعه اثر داشته است بلكه در از هم پاشيدگي نظام خانواده، افزايش خيانت و طلاق هم موثر بوده است.

7. سندروم خودنمايي امروز در جامعه ما غوغا مي كند. دختران و پسران از هر راهي به دنبال راهي هستند كه خود را به ديگران بنمايند و به رخ بكشند مارك گرايي و پوشش هاي خاص يكي از اين راه است.
در كنار اين موارد آرايش امروز از راه ها و عوامل تقويت و بروز اين سندروم است كه متاثر از شبكه هاي اجتماعي و ماهواره ها هستند خود نمايي كه از ريشه هاي فسادهاي فردي و اجتماعي است كه بدان اشاره شد.

لوازم آرايش,مصرف لوازم آرايش ,خريد لوازم آرايشي

8. سرطان! بله پاي سرطان به لوازم آرايش هم باز شده است لوازم آرايش ماهواره اي و قاچاقي كه در جامعه مصرف مي شوند جز سودجويي عده اي ماحصلي ندارند سودجويي كه براي جامعه مصرف بيماري هاي پوستي و سرطان به دنبال دارند. آمارها مي گويند بعضا تا 90 درصد از لوازم آرايش موجود در بازار قاچاق، غير بهداشتي و چيني هستند.

9. گردش مالي ناشي از اين محصولات تنها براي ماهواره ها و توليد كنندگان و دلالان آن نيست بلكه آرايشگاه هاي زنانه و حتي مردانه از اين بازار و مصرف كنندگان سودهاي عجيب و غريبي مي برند گاهي نيز نقش بسزايي در پخش و تبليغ لوازم آرايشي بيماري زا دارند.

10. مانكن هاي خياباني خود ماهواره اي هستند براي ترويج بي بند و باري و استفاده از پوشش هاي خاص و لوازم آرايش در جامعه. مانكن هايي كه گاهي براي اهداف اقتصادي و گاهي صرفا ضد فرهنگي آماده شده اند.
عده اي در پازل بازي اين افراد در عرصه فرهنگ و مصرف گرايي خود آسيب مي بينند و اگر مي دانستند هيچ الگويي حتي از نوع آرايش و ميزان استفاده آنان بر نمي داشتند.

11. پسرهايي با لب هاي پروتز كرده! آقايان هم وارد اين حوزه شده اند. پسرهايي كه آرايش مي كنند يكي از طنزهاي تلخ رسانه ها هستند. ضد هنجاري كه قابل درك و پذيرش نيست .

پسرها در آرايش و استفاده از لوازم آن بيشترين شباهت را در سير شبيه شدن به دخترها در آخر الزمان دارند برخي از پسرها به شكلي از اين محصولات استفاده مي كنند كه شايد در ساليان نه چندان دور رقابت جدي را با زنان آغاز كنند!

منبع:

https://www.beytoote.com/attire/service-attire/cultural3-makeup-makeup.html

چه كرمي در روزهاي سرد بزنيم؟

۵۰ بازديد

كرم پوست,متخصص پوست,چين و چروك هاي پوستي

 

اگر دست‌ها مدت زمان زيادي بخصوص در فصول سرد سال در معرض هواي آزاد بماند، زود آسيب مي‌بيند. براي رفع اين مشكل، كرم‌هاي ترميم‌كننده‌اي وجود دارد كه مقادير مناسبي مواد فعال ضروري براي حفاظت از پوست دارند.

دست‌ها به‌طور مرتب با آب و شوينده‌ها ‌شسته مي‌شود و در معرض سرما، باد و برخورد با محيط قرار مي‌گيرند.

دكتر پاسكال نولا، متخصص پوست مي‌گويد: «بهتر است تا حد ممكن بين دفعات شست‌وشوي دست‌ها فاصله باشد. دست‌ها را با آب ولرم و شوينده‌هاي ملايم بشوييد. سپس آنها را به دقت خشك كنيد.

علاوه بر اين، استفاده از مرطوب‌كننده‌ها حداقل دو بار در طول روز خصوصا براي مادران جوان و برخي افرادي كه به خاطر موقعيت شغلي به طور مدام بايد دست‌هايشان را بشويند، ضروري است. كرم به اندازه يك نخود براي آغشته كردن مچ‌ها تا ناخن كفايت مي‌كند.»

خشكي هوا و كاهش دماي هوا در فصل سرما، با شكنندگي اپي درم پوست همراه است كه موجب بروز چين و چروك هاي پوستي و حتي تحريك پذيري پوست مي گردد.

اگر خشكي به هر علتي درمان نشود، در كوتاه مدت مي تواند موجب بروز زخم هاي پوستي، اگزما و التهاب هاي موضعي گردد.

توصيه مي شود در فصل زمستان به وسيله كرم هاي مرطوب كننده از پوست خود مراقبت نماييد.

كرم مرطوب كننده با از بين بردن اين خشكي از پوست افراد در برابر سرما محافظت مي كند و از بروز پيري زودرس پوست نيز پيشگيري مي نمايد.

مواد تشكيل‌دهنده كرم مناسب
مواد چرب: مواد چرب، تاثير حفاظتي چربي‌هاي ضروري براي مرطوب‌كردن پوست را دارند. چربي (مانند عصاره گياهان يا تركيبات گوناگون، گليسيرين، سراميد و...) مانند بتون باعث تقويت انسجام اپيدرم (سطحي‌ترين لايه پوست) مي‌شود. اين مواد، لايه‌اي محافظتي نيز روي پوست بر جا مي‌گذارد.

مواد مرطوب‌كننده: مواد مرطوب‌كننده‌اي مانند اوره، اسيد لاكتيك، اسيدهاي آمينه، املاح معدني و قندها (گلوكز) باعث مي‌شود آب موجود در پوست تنظيم شود. علاوه بر اين مانع تبخير آب مي‌شوند و ميزان رطوبت را در حد مطلوب حفظ مي‌كنند.

مواد تسكين‌دهنده: مواد تسكين‌دهنده براي آرام‌كردن التهاب‌هايي كه به دنبال خشك‌شدن پوست به وجود مي آيند، ضروري‌اند و به سرعت احساس آزردگي و كشش را تسكين مي‌دهند. اين همان نقشي است كه توسط بيسابولول و ويتامين E ايفا مي‌شود.

عوامل ترميم‌كننده: سوكرالفيت و پانتنولB5 ، موادي است كه به منظور سرعت بخشيدن به ترميم زخم‌هاي قديمي به كرم‌ها اضافه مي‌شود؛ در واقع اين عوامل باعث رشد پوست مي‌شود.

همچنين ضدآفتاب‌ها كه منشايي شيميايي يا معدني (تيتانيوم، روي، سنگ ميكا) دارند، باعث حفاظت از دست‌ها مي‌شوند.

دست‌ها بيشتر از ساير اعضاي بدن در معرض تابش نور آفتاب و پرتوهاي فرابنفش قرار دارند، در نتيجه بيشتر از ساير نواحي بدن مستعد بروز لك‌هاي متأثر از تابش آفتاب هستند.

موادي مانند «10+Q»، اسيدهاي هيالورونيك، عصاره سويا و ويتامين C در گروه عوامل ضدپيري قرار دارند. بي‌شك دست‌ها بيشتر از ساير اعضا در اثر افزايش سن آسيب مي‌بينند. از چهل سالگي به بعد مي‌توان از كرم‌هايي براي مبارزه با پيري پوست دست و لكه‌هاي قهوه‌اي استفاده كرد.

منبع:
https://www.beytoote.com/attire/service-attire/cream3-cold-days.html