معرفي عروسك باربي

معرفي لوازم آرايشي

معرفي عروسك باربي

۶ بازديد

باربي و استراتژي فرهنگي آمريكااز آنجا كه بنيان دكترين فرهنگي آمريكا بر «امانيسم» (بشر مداري به جاي خدامحوري) است، طبيعي است كه سياستمداران و استراتژيست هاي فرهنگي آمريكا تلاش نمايند تا از طريق شيوه ها و راهكارهاي مختلف بنيان فرهنگي خود را تقويت و آن را معرفي عروسك باربي در آمريكا و سراسر جهان بسط و تسرّي دهند. يكي از اين شيوه ها، تربيت دختران آمريكا و سراسر جهان با گزاره هاي فرهنگي آمريكايي است. لذا به عنوان بهترين و كارآمدترين راه، اگر دختران ساير ملت ها با «ارزش»هاي آمريكايي تربيت شوند، اين دختران، نقش همسران و مادران را در جوامع خودشان عهده دار مي شوند، لذا مبتني بر ارزش هاي آمريكايي، جامعه شان را اداره مي كنند و اين مهم ترين كاركرد تهاجمي يك فرهنگ مهاجم است كه شهروندان ديگر ممالك را با ارزش هاي خود بپروراند.
اين گونه است كه باربي، در استراتژي فرهنگي آمريكا واجد بالاترين تأثيرها و ارزش گذاري هاست و در عرصة پدافند در برابر تهاجم فرهنگي عروسك باربي، مهم ترين اقدام در گام نخست تبيين مخاطرات تربيتي و فرهنگي اين عروسك است. لذا هشدار و بصيرت بخشي در صدر اين اقدامات است.
مكانيزم تربيتي عروسك باربيعروسك باربي بر خلاف ساير عروسك ها كه تداعي كنندة كودك بوده و داراي چهره اي معصومانه مي باشند، يك زن بيست سالة آمريكايي با تمام مشخصات اندامي آن است كه با دقت فراوان طراحي و ساخته مي شود و با حضور تصاويرش در اكثر مايحتاج و ملزومات ضروري كودكان و نوجوانان از قبيل لوازم التحرير، كيف، كفش، شكلات ها، ظروف، البسه، ساعت، وسايل شخصي و... كه به بيش از ده ها هزار مورد موجود در بازار (حتي داخلي) مي رسد، ملكة ذهني كودكان و نوجوانان گرديده، خود را به آنان تحميل و موجب خريد عروسك مي گردد. خريداران باربي با خريد يك عروسك كارشان تمام نشده بلكه مجبورند تمام وسايل مكمل آن را از قبيل لباس خواب، وسايل حمام، مايوي شنا، لباس ميهماني، وسايل آرايش و... را كه همه ساله در چندين نوبت نيز تغيير مد داده و بازسازي و توليد مي شوند تهيه و همواره آن را به روز نمايند. بديهي است مدل لباس باربي و تمام آنچه كه تحت عنوان متعلقات عروسك عرضه مي شود مدل لباس و ساير وسايل مورد نياز دختران و زنان قرار گرفته و بدين صورت دختران مأنوس با اين عروسك با سليقة باربي (يا به قول دقيق تر با سليقه و خواست يك زن آمريكايي) بزرگ شده، در زماني كه به سنّ انتخاب مي رسند دقيقاً داراي سليقه اي همانند باربي (يا يك زن آمريكايي) مي باشند. بنابراين هر آنچه در تمدن غرب براي انحطاط بشر توليد و عرضه مي شود، قبلاً ذائقه و احساس نياز به آن را با هزينه مصرف كنندگان به وجود آورده اند كه پديدة «باربي بيس» يكي از نمودهاي عيني در داخل كشور است كه متخصصان تربيتي و تغذية داخلي با نگراني فراوان از طريق رسانه هاي جمعي در جستجوي راه حلّي براي آن و اطلاع رساني به خانواده هاي ايراني براي پيشگيري و جلوگيري از گسترش آن هستند. در شرايطي كه در صفحة نيازمندي هاي روزنامه هاي صبح و عصر، آگهي هاي بسيار فريبنده اي با عبارات اغفال كننده دختران اين مرز و بوم را با وعده و وعيد فراوان به باربي شدن دعوت مي نمايند!!!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.