آرشیو آذر ماه 1399

معرفي لوازم آرايشي

معرفي جعبه كادو شيك يا باكس كادو شيك

۲۶ بازديد

از بين همه جعبه هاي موجود در بازار ، جعبه كادويي شيك جعبه هديه يا جعبه هديه اسپانسرها دليل بر اين است كه ما در موارد مختلف براي ديگران هديه مي خريم ، بايد يك جعبه يا جعبه كادو با هم وجود داشته باشد. . جعبه كادويي را انتخاب كنيد كه هم زيبا باشد و هم كيفيت بالا ، زيرا آن را بسيار با كيفيت مي كند به گونه اي كه هر ماده اي كه استفاده مي شود يا همان ماده در جعبه كادو زيبايي بيشتري پيدا مي كند ، در اين بحث كنيد اين در مورد قدرت خداوند تبارك و تعالي ، پروردگار مقدس نيست.
خانه تعطيلات در گادادر مواقع خاص و هدايا جعبه كادو را مي توان به درستي خريداري و انتخاب كرد ، بنابراين بهتر است در صورت خريد هديه ، به خريد يك جعبه يا جعبه كادويي با كيفيت و زيبا توجه كنيد تا ارزش و زيبايي هديه ما را حفظ كند و بهتر است كه قيمت من راضي نيست. بعضي از افراد هستند كه از همان پاكت يا جعبه هديه شما راضي هستند ، اما اين باعث مي شود هديه خريداري شده براي كسي زيبا يا زيبا شود ، اگر اين امر در همه موارد ديگر در محضر خدا نباشد مبارك خوشا به حال شما در محضر پروردگار اعيان و اعيان پروردگار.
بايد پيش خدا برومداشتن جعبه كادويي با هديه اي كه ما خراب كرده ايم بهتر از هر معامله هديه اي است كه خراب كرده ايم و اگر لازم است يا جعبه كادو يا جعبه كادو را اندازه بگيريد ، يا ما از زيبايي و بيرون بزرگتر هستيم نوع هديه ما را از حذف نكته ديگر اينكه هنگام خريد جعبه كادو بايد به انتخاب رنگ و طرح مناسب توجه كنيد ، اگر انتخاب مناسب تري براي هديه مناسب جعبه ولنتاين است اگر قرمز انتخاب كنيد با طراحي هاي عاشقانه و پيچيده. .
لطفا به صفحه زير دسترسي پيدا كنيد:يكي از نكاتي كه هنگام خريد جعبه كادو يا جعبه كادو بايد به آن توجه كرد اين است كه جعبه كادو متناسب با كادو يا داخل آن باشد ، مثلا جعبه كادو لباسي با جعبه كادو است كه به دليل وجود آن متفاوت است ، و نيز قبله مذكور. بودن. طرح و رنگ جعبه كادو يا جعبه كادو به عنوان نمونه اي از خريد هديه اي كه مناسب يك مراسم رسمي و رسمي باشد ذكر شده است ، اگر بهتر است يك جعبه كادويي كلاسيك انتخاب كنيد و ظاهر و شكوه هديه خود را حفظ كنيد. . همچنين ، اگر مي خواهيد از گلها به همراه هديه خود استفاده كنيد ، بهتر است جعبه كادوي شما با يك شعر كليه حقوق اين سايت در قبال وزارت امور خارجه جمهوري هند باشد.

 معيارهاي انتخاب موكت

۲۷ بازديد

 

 

انتخاب موكت , معيار براي خريد موكت

 

معيارهاي انتخاب موكت پوشش كف اتاق در دكوراسيون داخلي از چنان اهميت بالايي برخوردار است كه كف اتاق را پايه اصلي اتاق مي‌نامند.

 

بسياري از دكوراتورها، دكور اتاق را بر مبناي پوشش كف انجام مي‌دهند. پوشش كف با توجه به كاربري اتاق و سويه‌هاي زيباشناختي انتخاب مي‌شود. هنگام انتخاب پوشش كف بايد الگوهاي رفت و آمد را نيز در نظر داشت. به‌طور معمول در مكان‌هاي پر رفت و آمد از كف‌پوش‌هاي سخت و بادوام و در جاهاي كم ‌رفت و آمد از كف‌پوش‌هاي تزييني استفاده‌ مي‌شود.

 

پوشش‌هاي كف با توجه به كاربرد و ظاهرشان به انواع مختلفي تقسيم مي‌شوند. فرش، قاليچه، كف‌پوش‌ وينيل قابل انعطاف، سراميك، كاشي وينيل، چوب و غيره همگي در فهرست كف‌پوش‌ها قرار مي‌گيرد. موكت، از ديرباز، به دليل راحتي و آسايشي كه با خود همراه دارد، از اولين انتخاب‌هاي هر خانواده‌اي بوده ‌است. موكت‌ها با هر نوع سبك مبلمان و دكوري كاملا هماهنگ هستند و از لحاظ تجملي نيز در سطح بالايي هستند. موكت ثابت سراسري، رنگ و بافت و نقش را به اتاق‌هاي شما مي‌آورد.

 

 

به علاوه، بافت موكت‌ عايق حرارت و صوت است. به همين دليل در مكان‌هاي پر سر و صدا و سرد استفاده از موكت بسيار مناسب است. هم موكت‌ و هم فرش، به خاطر بافت ملموس و لطيفي كه دارند، باعث تلطيف خطوط راست و معماري هندسي اتاق‌ مي‌شوند. از آنجايي كه موكت‌ها در بافت، رنگ و طرح‌هاي متنوع در دسترس هستند، هماهنگ كردن آن‌ها با انواع دكوراسيون نيز به راحتي صورت مي‌گيرد. به‌طور معمول اتاق‌هاي كم اثاثيه را موكت مي‌كنند تا مبله‌تر به نظر برسد. موكت‌ براي پوشش اتاق‌هايي كه كف چندان زيبايي ندارند، بسيار مناسب است. انتخاب موكت طرح‌دار براي فضاهاي بزرگ، كار بسيار هوشمندانه‌اي است، چرا كه با اين كار، فضا، كوچك‌تر و دوستانه‌تر به نظر مي‌رسد. براي اتاق‌هاي كوچك از موكت‌هاي ساده و بدون طرح و با رنگ روشن استفاده كنيد تا اتاق بزرگتر به نظر برسد.

 

 

نكته ديگر اينكه هر چه پرز موكت‌ها كمتر باشد، فضاي اتاق بزرگتر جلوه مي‌كند. موكت‌هايي كه رنگ تيره دارند، فضاهاي بزرگ را به جايي دنج و كوچك تبديل مي‌كنند.

 

موكت‌هايي كه در آن رنگ‌هاي آفتابي به‌كار رفته ‌است حس گرماي مطلوبي را به محيط مي‌دهند و براي اتاق‌هايي كه از نور طبيعي آفتاب بي‌بهره‌اند، گزينه خوبي به شمار مي‌روند. موكت‌هايي كه رنگ سرد دارند باعث تعديل فضاهاي بسيار روشن مي‌شوند.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/carpet-selection-criteria1.html

اصول پوشش كودكان در تابستان

۲۲ بازديد

 

 

اصول پوشش كودكان در تابستان, پوشش كودكان در تابستا

با اين كه روزهاي تابستان حسابي گرم و براي ما نفسگير به نظر مي‌رسد، اما از قديم‌الايام تابستان فصل بيرون بودن بيشتر بچه‌ها از خانه است. اگر شما هم به هر دليلي مجبوريد با فرزند خردسال‌تان بيرون برويد خوب است نكته‌هايي را در مورد لباس بچه‌ها در تابستان بدانيد.

1 - پيش از هر چيز به ياد داشته باشيد خوب است لباس بچه‌ها از جنس كتان باشد. ممكن است پوست لطيف فرزندتان به الياف مصنوعي حساس بوده و لباس‌هاي نايلوني در طولاني‌مدت باعث اذيتش شده، او را ناآرام كند. معمولا روي لباس‌ها برچسبي به چشم مي‌خورد كه اطلاعاتي در مورد جنس، نحوه شست‌ و شو و ساير موارد به شما مي‌دهد؛ هنگام خريد حتما به نوشته‌هاي روي اين برچسب دقت كنيد.

2 - نكته بعدي رنگ لباس است. همه متخصصان بر اين باورند كه لباس بچه‌ها بايد از رنگ‌هاي روشن انتخاب شود. اين رنگ‌ها نه‌ تنها حداقل حرارت را جذب مي‌كنند بلكه رنگ‌هايي مانند آبي، صورتي، سبز، نارنجي و ارغواني در روحيه شاد بچه‌ها نيز موثر هستند.

3 - هر چند هوا گرم است، اما به خاطر داشته باشيد پوست بچه‌ها بسيار حساس است و بايد در برابر اشعه‌هاي مضر نور خورشيد محافظت شود؛ پس در همين روزهاي گرم هم بهتر است بر تن آنها لباس‌هاي نخي آستين بلند و پوشيده بپوشانيد. تنها نكته اين كه لباس‌ها بايد نازك باشند تا جريان هوا بدن بچه را خنك كند. لباس‌هاي تنگ و غيرنخي ممكن است باعث عرق‌سوزشدن پوست كودك شود.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/coverage-children-summer.html

عادت‌ هاي مفيد براي پولدار شدن

۳۲ بازديد



نكاتي براي پولدار شدن,تكنيك هاي پولدار شدن

زماني از اوقات فراغت خود را براي انجام كارهاي پاره وقت اختصاص بدهيد


پولدار شدن اتفاقي نيست كه به سرعت ايجاد شود و افرادي كه به دنبال ثروت‌هاي بادآورده و راه‌هاي سريع كسب ثروت هستند، هيچ‌گاه موفق نمي‌شوند. در ادامه با ۸ مورد از اين عادت‌ها آشنا مي‌شويم.

 

 

با اين عادت ها پولدار مي شويد!
پولدار شدن و كسب ثروت جزو آرزوهاي اكثر مردم است. افراد دوست دارند به مقداري از درآمد برسند تا بتوانند زندگي بهتري براي خود بسازند. بتوانند چيزهايي كه دوست دارند را به راحتي بخرند و به راحتي تفريح و مسافرت كنند. آيا فرمولي منطقي براي اين قضيه وجود دارد؟ عادت‌هايي هستند كه با رعايت آنها مي‌توانيد در راه ثروتمند شدن قدم بگذاريد.

پولدار شدن اتفاقي نيست كه به سرعت ايجاد شود و افرادي كه به دنبال ثروت‌هاي بادآورده و راه‌هاي سريع كسب ثروت هستند، هيچ‌گاه موفق نمي‌شوند. درصد بالايي از افراد ثروتمند، با تلاش بسيار و در زمان طولاني به اين موفقيت دست پيدا كرده‌اند. شايد بتوان گفت هيچ‌ يك از آنان مسيرهاي سريع و غير مطمئن براي كسب ثروت را پيشنهاد نمي‌كنند. اما رفتارها و عادت‌هايي هستند كه مي‌توانند به افراد در مسير موفقيت مالي و پولدار شدن كمك كنند. در ادامه با ۸ مورد از اين عادت‌ها آشنا مي‌شويم:

چيزهايي را بخريد كه از سقف آرزوهايتان كوچك تر هستند
به طور مثال شما علاقه داريد كه يك ماشين آخرين مدل داشته باشيد يا بهترين گوشي پرچمدار موجود در بازار را بخريد. افراد ثروتمند حتي وقتي توانايي مالي چنين خريدهايي را نيز دارند، آنها را نمي‌خرند و چيزهايي كمي ارزان‌تر (مثلا خودروي مدل سال قبل) را خريداري مي‌كنند تا در خريد خود صرفه‌جويي كرده باشند.

تخفيف گرفتن را فراموش نكنيد
آمارها نشان مي‌دهد با افزايش درآمد افراد، علاقه‌ي آنها به استفاده از بن‌هاي تخفيف بيشتر مي‌شود. اين افراد در اكثر مواقع قيمت واقعي محصول يا خدمت را پرداخت نمي‌كنند. شايد اين رفتار نوعي خساست به حساب بيايد اما در طولاني مدت مي‌تواند مقدار زيادي از پول شما را ذخيره كند.

خرج هاي غير ضروري را حذف كنيد
يك حساب كلي از دخل و خرج روزانه و ماهانه‌ي خود داشته باشيد و بعد از مدتي، مخارجي كه فكر مي‌كنيد اضافي بوده‌اند را حذف كنيد. به طور مثال خريدها، كرايه‌هاي رفت و آمد، خريد و اجاره‌ي سرويس‌هاي اينترنتي و غيره را بررسي كنيد و تنها مواردي كه حتما به آنها نياز داريد را حفظ كنيد.

لوازم و دارايي‌هاي اضافي را بفروشيد يا اجاره دهيد
حتما در بين وسايل خود لوازمي داريد كه نيازي به آنها نداريد و مدت زيادي است كه در گوشه‌ي كمد خاك مي‌خورند. لباس‌هاي قديمي را نيز فراموش نكنيد. مي‌توانيد با فروش اين لوازم از پول آنها استفاده‌ي مفيد داشته باشيد. به وسايل خود به چشم سرمايه نگاه كنيد و در حفظ آنها نيز دقت كنيد تا در مواقع لازم بتوانيد آنها را با قيمت مناسب بفروشيد.

فقط به ميزان لازم، پول همراه خود داشته باشيد
وقتي براي خريد به بيرون از خانه مي‌رويد، پول نقد بيش از اندازه با خود حمل نكنيد تا در برابر وسوسه‌ي خريد لوازم تجملاتي مقاومت كنيد. ليستي از موارد ضروري خريد را يادداشت كنيد و تنها به مقدار نياز براي خريد آنها، پول همراه خود داشته باشيد.

به دنبال راه هاي سريع دسترسي به ثروت نباشيد
به بيان ديگر از انجام شغل‌هاي كاذب خودداري كنيد. افرادي هستند كه با شركت در بخت آزمايي ها و مسابقات قمار، تلاش زيادي براي سريع پولدار شدن مي‌كنند. اكثر افرادي كه در قمارها و مسابقات بخت‌آزمايي شركت مي‌كنند، افراد متوسط و فقير جامعه هستند. به جاي تلاش براي سريع پولدار شدن، سرمايه‌ي خود را در چند فرصت مختلف سرمايه‌گذاري كنيد و براي افزايش سود و درآمد تلاش كنيد.

در مصرف انرژي صرفه‌جويي كنيد
اين كار به جز فوايدي كه براي محيط زيست دارد، براي مخارج شما نيز مفيد است. با كم كردن دماي هواي اتاق تا ۲ درجه در زمستان، تغيير زيادي در هواي اتاق احساس نمي‌شود اما همين ۲ درجه مي‌تواند در مخارج قبض‌هاي خدماتي شما بسيار تاثيرگذار باشد.

منبع درآمد جانبي داشته باشيد
مي‌توانيد در اوقات فراغت خود زماني را براي انجام كارهاي پاره‌وقت كه به آنها علاقه داريد اختصاص دهيد. پرداخت دستمزد در اكثر مشاغل پاره وقت، به موقع و مناسب است. مي‌توانيد با اين روش يك درآمد مناسب ثابت براي خود داشته باشيد تا براي مخارج جزئي يا تفريح روي آن حساب كنيد.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/useful-habit-getrich1.html

كاربردهاي پوست موز

۲۷ بازديد



 

كاربرد پوست موز در زيبايي,خواص پوست موز

پوست موز از نظافت كاري گرفته تا زيبايي كاربردهاي فراواني دارد

 

تنها كاري كه با پوست موز انجام مي دهيم انداختن آن داخل سطل آشغال است. اما پوست موز از نظافت كاري گرفته تا زيبايي كاربردهاي فراواني دارد كه در ادامه با آن ها آشنا مي شويد.

 

كاهش آكنه ها

پوست موز حاوي ويتامين C و ويتامين E، پتاسيم، آهن، زينك و منگنز است. اين مواد مغذي پوست ملتهب را آرام مي كنند و آكنه ها را كاهش مي دهند. به علاوه پوست موز حاوي لوتئين و كاراتنويد است. تركيبات محلول در چربي كه با آكنه ها و التهاب ها مبارزه مي كند.

 

پوست موز را روي پوست بماليد و بعد از ۵ الي ۱۰ دقيقه صورت را بشوئيد. اين كار را دو بار در روز انجام دهيد.

 

كاربرد پوست موز,كاربرد پوست موز در خانه داري

ماليدن پوست موز پوست ملتهب را آرام مي كنند و آكنه را كاهش مي دهند

 

كاهش چين و چروك ها

چين و چروك ها زماني روي پوست ظاهر مي شوند كه پوست خاصيت ارتجاعي و سفتي خود را از دست مي دهد. آنتي اكسيدان و ويتامين C موجود در موز چين و چروك ها را كم مي كند.

 

پوست موز را روي صورت بماليد و بعد از نيم ساعت يا يك شبانه روز صورت را شسته و مرطوب كننده بزنيد. اين كار را ۳ بار در هفته تكرار كنيد.

 

مهارت هاي استفاده از پوست موز,تكنيك هاي استفاده از پوست موز

براي كاهش چين و چروك پوست موز را روي صورت بماليد و بعد بشوييد و مرطوب كننده بزنيد

 

براق كردن نقره

پتاسيم موجود در پوست موز باعث براق شدن نقره جات مي شود.

 

پوست موز را داخل مخلوط كن مخلوط كنيد و نصف پيمانه آب به آن اضافه كنيد و هم بزنيد تا خميري شكل شود. سپس خمير به دست آمده را چند دقيقه روي نقره بماليد.

 

نحوه ترد كردن گوشت با پوست موز,نحوه ترد كردن گوشت

پتاسيم موجود در پوست موز باعث براق شدن نقره مي شود

 

درآوردن تراشه ها

پوست موز سرشار از آنزيم هايي است كه با قابليت كششي خود اجسام خارجي را به سطح پوست مي آورد.

 

يك عدد پوست موز رسيده را به قسمت آسيب ديده قرار دهيد و اجازه دهيد ۱۵ دقيقه بماند. سپس پوست موز را برداشته و تراشه را از داخل پوست بيرون بياوريد.

 

خواص پوست موز,فوايد پوست موز

پوست موز با قابليت كششي خود اجسام خارجي را به سطح پوست مي آورد.

 

 

استفاده در كود

استفاده از پوست موز در كود كلسيم، منيزيم، سولفور، سديم، پتاسيم و فسفات بيشتري كه به رشد گياه كمك مي كنند را به كود اضافه مي كند.

 

پوست موز را خرد كنيد و زير گياهي كه مي خواهيد بارور شود خاك كنيد سپس به گياه آب بدهيد.

 

 

كاربرد پوست موز در خانه داري,كاربرد پوست موز در زيبايي

پوست موز را خرد كنيد و زير گياهي كه مي خواهيد بارور شود خاك كنيد

 

سفيد كننده دندان ها

پتاسيم موجود در پوست موز لكه هايي كه در اثر خوردن چاي، قهوه و يا برخي ميوه ها روي دندان ظاهر مي شود را از بين مي برد.

 

بعد از اين كه دندان ها را مسواك زديد يك عدد پوست موز را ۲ دقيقه روي دندان ها بماليد. سپس دندان ها را بشوئيد و دوباره اين كار را در روز تكرار كنيد.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/applications2-banana2-peel.html

ترفندهايي براي عطر زدن

۲۸ بازديد

عطرها نقش مهمي را در زندگي ما ايفا مي كنند. به عنوان مثال عطر تن شماست كه در خاطر دوستان تان تا سال هاي سال به يادگار مي ماند، از اين رو مي توان آن را جزيي از شخصيت تان به حساب آورد. فرقي نمي كند كه هدف تان از عطر زدن چيست، مي خواهيد ديگران را تحت تاثير قرار دهيد يا اعتماد به نفس تان را بالا ببريد، در هر صورت شما بايد شيوه درست خريد و استفاده از عطر، طريقه نگهداري آن و... را بدانيد.

 

مهارت هاي عطر زدن, اصول عطر زدن

عطرها نقش مهمي را در زندگي ما  ايفا مي كنند

 

عطر را به كدام قسمت هاي بدن بزنيم؟

هنگام عطر زدن، بايد بدانيد كه آن را به كدام قسمت بدن تان بزنيد. بهترين مكان ها براي عطر، نبض ها هستند، از اين رو كه گرم ترين نقاط بدن اند و به خوبي آن را پخش مي كنند. بنابراين گردن، سينه، شانه و مچ دست بهترين نقاط براي اين منظور شناخته شده اند. البته لازم نيست كه به تمام اين نقاط عطر بزنيد، بهترين راه اين است كه دو نقطه از بدن تان، به عنوان مثال گردن و مچ دست، را انتخاب و عطرتان را تنها به اين نقاط اسپري كنيد.

 

چگونه عطر بزنيم؟

 پس از استحمام، به اين علت كه پوست بدن شما تميز است، بهترين زمان براي عطر زدن است.

 

 عطر را در هوا اسپري نكنيد.

 هنگام اسپري كردن، شيشه عطر را در فاصله 7 تا 15 سانتي متر از بدن تان نگه داريد.

 

 در عطر زدن زياده روي نكنيد، 3 تا 4 اسپري كافي است.

 پس از زدن عطر، پوست تان را بهم نماليد.

 

مهارت هاي عطر زدن, اصول عطر زدن

هنگام اسپري كردن، عطر را در فاصله 7 تا 15 سانتي متر از بدن تان نگه داريد

 

عطرها چند دسته اند؟

قبل از انتخاب عطر مورد علاقه تان، بايد بدانيد كه عطرها به چند دسته تقسيم مي شوند. در واقع با شناخت آنها، بهتر مي توانيد در مورد آنچه مورد نيازتان است، تصميم بگيريد.

 

احتمالا براي شما هم اين سوال پيش آمده كه چرا برخي عطرها ارزان و برخي ديگر گران هستند. به طور كلي، تفاوت قيمت عطرها به درصد اسانس هاي موجود در آن كه موجب دوام و ماندگاري عطر مي شوند، بستگي دارد.

 

معيارهايي كه براي توصيف غِلظت تقريبي يك عطر با استفاده از درصد يا حجم روغن معطر در آن، مورد استفاده قرار گيرد، به شرح زير مي باشد:

 

• پرفيوم ها: پرفيوم ها بهترين و با دوام ترين نوع رايحه ها با  22 تا 30 درصد اسانس روغني هستند كه 6 تا 8 ساعت ماندگاري دارند.

 

• ادو پرفيوم ها: بعد از پرفيوم ها، ادو پرفيوم ها قرار مي گيرند. اين گروه با داشتن 15 الي 20 درصد روغن معطر رتبه دوم را به دست مي آورند كه دوام آنها 4 تا 5 ساعت است.

 

• ادوتويلت ها: اين دسته 2 تا 15 درصد اسانس روغني دارند كه 2 تا 3 ساعت هم زمان ماندگاري شان است.

 

• ادكلن ها: كه براي مردان استفاده مي شود تنها حدود 2 تا 4 درصد روغن دارند كه ماندگاري شان تا 2 ساعت است.

 

قسمت هاي مناسب براي زدن عطر, راهنماي نگهداري از عطر

ادكلن ها تنها حدود 2 تا 4 درصد روغن دارند

 

چگونه يك عطر خوب انتخاب كنيم؟

اگر مي خواهيد كه با عطر خود ديگران را تحت تاثير قرار دهيد، بايد چگونگي انتخاب يك عطر خوب را نيز بدانيد. براي اين منظور، عطر را از فاصله روي سمپل هاي كاغذي اسپري كنيد و پس از چند ثانيه آن را بو كنيد و ببينيد كداميك با سليقه شما بيشتر جور در مي آيد. فقط قبل از انتخاب يادتان باشد كه عطرهاي خنك براي روزهاي گرم بهار و تابستان و عطرهاي گرم و تند براي روزهاي سرد پاييز و زمستان مناسب مي باشد. 

 

اگر مي خواهيد در مورد ماندگاري عطر اطمينان يابيد، آن را به مچ دست تان بزنيد و بگذاريد تا يك روز كامل روي دست تان بماند. از آنجا كه پوست هر فردي با ديگري فرق دارد، از تركيب عطر با روغن هاي طبيعي پوست نيز عكس العمل هاي متفاوتي نشان مي دهد. به همين دليل، با زدن عطر روي مچ دست تان، نه تنها ماندگاري عطر را بلكه رايحه آن را روي پوست بدن تان بهتر تشخيص مي دهيد.

 

هر عطري شامل 3 تركيب مختلف است:

 

رايحه پايه (TOP NOTE): رايحه پايه، رايحه اي است كه پس از چند دقيقه از استعمال عطر احساس مي گردد. رايحه اوليه همان احساس اوليه از بوي عطر مي باشد، به همين خاطر در فروش عطر تاثير بسزايي دارد. تركيباتي كه در اين مرحله دخيل هستند بوي تند و تازه اي داشته و شديدا فرار مي باشند و به سرعت تبخير مي گردند. مدت زمان ماندگاري اين عطر 15 تا 120 دقيقه است.

 

رايحه ثانويه (MIDDLE NOTE): رايحه ثانويه زماني كه رايحه ابتدايي از ميان مي رود آشكار مي گردد. رايحه ثانوي بدنه اصلي عطر را تشكيل مي دهد و بعنوان ملايم كننده بوي تند اوليه بكار مي رود. رايحه اين مرحله چيزي حدود 30 دقيقه تا 5 ساعت بعد از استعمال عطر احساس مي گردد.

 

رايحه پاياني (BASE NOTE): رايحه پاياني عطر زماني كه رايحه پايه و ثانويه از ميان مي روند، آشكار مي شود. تركيبات اين گروه معمولا ثابت كننده مي باشند. رايحه اين مرحله قبل از 30 دقيقه از استعمال عطر احساس نخواهد شد و همان بويي است كه در نهايت براي شما از عطر مي ماند. اين رايحه 2 تا بيش از 8 ساعت ماندگاري دارد.

 

ماندگاري بوي عطرها,انتخاب عطر زدن

هر عطري شامل 3 تركيب مختلف است

 

عطرها روي بدن هاي مختلف، تاثيرات متفاوتي را بر جاي خواهند گذاشت. اين كه عطري روي بدن اطرافيان تان بوي خوبي دارد، دليل بر اين نيست كه روي بدن شما هم همان تاثير را مي گذارد. بنابراين بهتر است كه هنگام خريد عطر، خودتان آن را تست كنيد.

 

عطرها را كجا نگه داريم؟

مكاني كه عطرتان را در آنجا نگهداري مي كنيد، مي تواند روي بوي آن تاثير زيادي بگذارد، بنابراين بايد در مورد جاي نگهداري آن احتياط لازم را به خرج دهيد. به عنوان مثال نگهداري عطر در مكان هايي كه تغيير ناگهاني دما دارند، مي تواند آن را به سرعت تجزيه كند. نور خورشيد نيز همين تاثير را مي گذارد. بنابراين از قرار دادن شيشه عطرتان در مكان هايي با دماي متغير و در مقابل نور مستقيم خورشيد، خودداري كنيد.

 

اگر مي خواهيد كه عطرتان دوام بالايي داشته باشد، آن را در مكاني سرد، خشك و تاريك قرار دهيد، به عنوان مثال كمد لباس هايتان مي تواند مكان مناسبي براي اين كار باشد.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/tricks2-perfume.html

نكاتي براي انتخاب ملحفه مناسب

۲۹ بازديد

 

راهنماي خريد ملحفه,خريد و انتخاب ملحفه

براي خريد ملحفه بايد جنس آن در اولويت باشد

 

چگونه ملحفه مناسب انتخاب كنيم
براي خريدن ملحفه اول به طرح و نقش و ست كردن با دكور اتاف فكر مي كنيد يا جنس پارچه آن برايتان اولويت دارد؟ براي خواب راحت و استراحت روي آرامش بخش ترين جاي خانه، لازم است قبل از خريد كالاي خواب چهار مورد را در نظر بگيريد.

 

تعداد رشته هاي نخ پارچه

تعداد نخ هاي موجود در هر ۶٫۵ سانتيمتر مربع از پارچه، به عنوان شاخص سنجش نرمي و دوام ملحفه در نظر گرفته مي‌شود. با اين وجود، اين معيار هميشه هم قابل‌ اعتماد نيست. بالا بودن تراكم الياف موجود در پارچه مهم است، اما نوع پنبه‌ به كار رفته در آن از اهميت بيشتري برخوردار است.

 

كيفيت پنبه

عالي ترين نوع پنبه، پنبه مصري صد درصد است. رشته هاي بلند پنبه مصري باعث مي شوند ملحفه هايي كه از اين نوع پنبه توليد مي شوند، كاملاً سبك و عالي باشند. اين پارچه ها كاملاً محكم هستند و عمري طولاني دارند.

 

انتخاب ملحفه مناسب,راهنماي انتخاب ملحفه

عالي ترين نوع پنبه، پنبه مصري صد درصد است

 

پس از آن پنبه پيما (Pima) در جايگاه دوم قرار مي‌گيرد. پنبه پيما همچنين با نام تجاري سوپيما (Supima) شناخته مي‌شود. اگر با پنبه اي با برچسب پنبه صد درصد مواجه شديد، احتمالاً پنبه اي آمريكايي است. پنبه اي با سطح ناهموار كه با قيمت هاي مختلفي عرضه مي‌شود.

 

الياف كوتاه پنبه آمريكايي، مي توانند از تاروپود پارچه خارج شوند و ساختاري ضعيف تر و سنگين تر دارند. اما پنبه پيما نرم است و كمتر پيش مي آيد كه مثل پنبه آمريكايي ضخيم شود.

مي‌توانيد با صرف هزينه متوسط، ملحفه هايي از جنس پنبه پيما خريداري كنيد. اما اگر به دنبال بهترين گزينه هستيد مي‌توانيد ملحفه اي از جنس ساتن يا پرگال كه از پنبه مصري بافته شده اند، خريداري كنيد.

 

جنس هاي متفاوت ملحفه,آشنايي با انواع جنس هاي ملحفه

پنبه پيما نرم است و كمتر پيش مي آيد كه مثل پنبه آمريكايي ضخيم شود

 

 

پارچه پرگال يا ساتن؟

واقعيت اين است كه اين موضوع كاملاً سليقه‌ اي است. پرگال (Percale) پارچه اي ساده، خنك و مات است؛ وزن مناسب و شستشوي راحتي دارد. بنابراين مي تواند براي افراد گرمايي مناسب باشد. ساتن كمي سنگين تر و بسيار نرم است و جلوه اي صاف و روشن دارد كه مانند پارچه هاي گران‌ قيمت اطلسي است. به هرحال اگر مطمئن نيستيد كه كدام پارچه را ترجيح مي دهيد، بهتر است نمونه‌ هاي مختلف را از نزديك لمس كنيد.

 

مهارت هاي خريد ملحفه,اصول مهارت هاي خريد و انتخاب ملحفه

پرگال براي افراد گرمايي مناسب است

 

گزينه هاي ارزان‌

پارچه هاي مخلوط پنبه و پلي استر كه اغلب به عنوان Easy Care (مراقبت آسان) به بازار عرضه مي شوند، انتخابي هوشمندانه هستند، زيرا با شستشوي مكرر به خوبي سازگاري دارند. مقدار پلي استر اين پارچه ها كم و تركيب آن نسبت به پنبه،۱۰ به ۹۰ است. پارچه اي كه از اين طريق به دست مي‌آيد بسيار با دوام است، بنابراين مي توانيد بارها آن را داخل ماشين لباسشويي بيندازيد و به همان نرمي و راحتي سابق تحويل بگيريد. البته توجه داشته باشيد كه استفاده از الياف مصنوعي نبايد در اين پارچه ها از ۳۰ درصد بيشتر باشد، چرا كه احساس خوبي نخواهند داشت و مي‌توانند موجب عرق كردن شما در هنگام خواب شوند

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/choosing2-perfect2-bedding1.html