عادت‌ هاي مفيد براي پولدار شدن

۳۳ بازديد



نكاتي براي پولدار شدن,تكنيك هاي پولدار شدن

زماني از اوقات فراغت خود را براي انجام كارهاي پاره وقت اختصاص بدهيد


پولدار شدن اتفاقي نيست كه به سرعت ايجاد شود و افرادي كه به دنبال ثروت‌هاي بادآورده و راه‌هاي سريع كسب ثروت هستند، هيچ‌گاه موفق نمي‌شوند. در ادامه با ۸ مورد از اين عادت‌ها آشنا مي‌شويم.

 

 

با اين عادت ها پولدار مي شويد!
پولدار شدن و كسب ثروت جزو آرزوهاي اكثر مردم است. افراد دوست دارند به مقداري از درآمد برسند تا بتوانند زندگي بهتري براي خود بسازند. بتوانند چيزهايي كه دوست دارند را به راحتي بخرند و به راحتي تفريح و مسافرت كنند. آيا فرمولي منطقي براي اين قضيه وجود دارد؟ عادت‌هايي هستند كه با رعايت آنها مي‌توانيد در راه ثروتمند شدن قدم بگذاريد.

پولدار شدن اتفاقي نيست كه به سرعت ايجاد شود و افرادي كه به دنبال ثروت‌هاي بادآورده و راه‌هاي سريع كسب ثروت هستند، هيچ‌گاه موفق نمي‌شوند. درصد بالايي از افراد ثروتمند، با تلاش بسيار و در زمان طولاني به اين موفقيت دست پيدا كرده‌اند. شايد بتوان گفت هيچ‌ يك از آنان مسيرهاي سريع و غير مطمئن براي كسب ثروت را پيشنهاد نمي‌كنند. اما رفتارها و عادت‌هايي هستند كه مي‌توانند به افراد در مسير موفقيت مالي و پولدار شدن كمك كنند. در ادامه با ۸ مورد از اين عادت‌ها آشنا مي‌شويم:

چيزهايي را بخريد كه از سقف آرزوهايتان كوچك تر هستند
به طور مثال شما علاقه داريد كه يك ماشين آخرين مدل داشته باشيد يا بهترين گوشي پرچمدار موجود در بازار را بخريد. افراد ثروتمند حتي وقتي توانايي مالي چنين خريدهايي را نيز دارند، آنها را نمي‌خرند و چيزهايي كمي ارزان‌تر (مثلا خودروي مدل سال قبل) را خريداري مي‌كنند تا در خريد خود صرفه‌جويي كرده باشند.

تخفيف گرفتن را فراموش نكنيد
آمارها نشان مي‌دهد با افزايش درآمد افراد، علاقه‌ي آنها به استفاده از بن‌هاي تخفيف بيشتر مي‌شود. اين افراد در اكثر مواقع قيمت واقعي محصول يا خدمت را پرداخت نمي‌كنند. شايد اين رفتار نوعي خساست به حساب بيايد اما در طولاني مدت مي‌تواند مقدار زيادي از پول شما را ذخيره كند.

خرج هاي غير ضروري را حذف كنيد
يك حساب كلي از دخل و خرج روزانه و ماهانه‌ي خود داشته باشيد و بعد از مدتي، مخارجي كه فكر مي‌كنيد اضافي بوده‌اند را حذف كنيد. به طور مثال خريدها، كرايه‌هاي رفت و آمد، خريد و اجاره‌ي سرويس‌هاي اينترنتي و غيره را بررسي كنيد و تنها مواردي كه حتما به آنها نياز داريد را حفظ كنيد.

لوازم و دارايي‌هاي اضافي را بفروشيد يا اجاره دهيد
حتما در بين وسايل خود لوازمي داريد كه نيازي به آنها نداريد و مدت زيادي است كه در گوشه‌ي كمد خاك مي‌خورند. لباس‌هاي قديمي را نيز فراموش نكنيد. مي‌توانيد با فروش اين لوازم از پول آنها استفاده‌ي مفيد داشته باشيد. به وسايل خود به چشم سرمايه نگاه كنيد و در حفظ آنها نيز دقت كنيد تا در مواقع لازم بتوانيد آنها را با قيمت مناسب بفروشيد.

فقط به ميزان لازم، پول همراه خود داشته باشيد
وقتي براي خريد به بيرون از خانه مي‌رويد، پول نقد بيش از اندازه با خود حمل نكنيد تا در برابر وسوسه‌ي خريد لوازم تجملاتي مقاومت كنيد. ليستي از موارد ضروري خريد را يادداشت كنيد و تنها به مقدار نياز براي خريد آنها، پول همراه خود داشته باشيد.

به دنبال راه هاي سريع دسترسي به ثروت نباشيد
به بيان ديگر از انجام شغل‌هاي كاذب خودداري كنيد. افرادي هستند كه با شركت در بخت آزمايي ها و مسابقات قمار، تلاش زيادي براي سريع پولدار شدن مي‌كنند. اكثر افرادي كه در قمارها و مسابقات بخت‌آزمايي شركت مي‌كنند، افراد متوسط و فقير جامعه هستند. به جاي تلاش براي سريع پولدار شدن، سرمايه‌ي خود را در چند فرصت مختلف سرمايه‌گذاري كنيد و براي افزايش سود و درآمد تلاش كنيد.

در مصرف انرژي صرفه‌جويي كنيد
اين كار به جز فوايدي كه براي محيط زيست دارد، براي مخارج شما نيز مفيد است. با كم كردن دماي هواي اتاق تا ۲ درجه در زمستان، تغيير زيادي در هواي اتاق احساس نمي‌شود اما همين ۲ درجه مي‌تواند در مخارج قبض‌هاي خدماتي شما بسيار تاثيرگذار باشد.

منبع درآمد جانبي داشته باشيد
مي‌توانيد در اوقات فراغت خود زماني را براي انجام كارهاي پاره‌وقت كه به آنها علاقه داريد اختصاص دهيد. پرداخت دستمزد در اكثر مشاغل پاره وقت، به موقع و مناسب است. مي‌توانيد با اين روش يك درآمد مناسب ثابت براي خود داشته باشيد تا براي مخارج جزئي يا تفريح روي آن حساب كنيد.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/useful-habit-getrich1.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.