آرشیو بهمن ماه 1399

معرفي لوازم آرايشي

چگونه كساني كه در خانه كار ميكنند ميزان كارايي خود را افزايش دهند؟

۱۳ بازديد

 

https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/home8-increase-efficiency.html

انجام كار در منزل,افزايش ميزان كارايي ,مناسب بودن انجام كار در منزل,افزايش ميزان كارايي در خانه

افزايش ميزان كارايي در خانه

 

يك كسب و كار عريض و طولاني درست شده كه سعي دارد به شما در انجام كارها كمك كند، همينطور ميتوانيد كلي پول بي زبان را خرج كتاب، اپليكيشن يا ديگر چيزهايي بكنيد كه راه كارهاي لازم را اموزش مي‌دهند ، يا وعده كارامد تر و پربارتر شدن تان را به شما مي‌دهند ، ولي راستش را بخواهيد، به هيچكدام از آنها احتياج نداريد.

چنانچه مي خواهيد مطمئن شويد كه تك تك كارهايي كه بايد، به انجام مي رسند ،كافي است فهرستي از كارهاي روزانه اي كه بايد به پايان برسند را تهيه كرده و تلاش كنيد در انتهاي روز تمام موردهاي موجود در فهرست را تيك زده باشيد.

 

خيلي ساده و مؤثر. با نوشتن يك فهرست انجام كارهاي روانه خودتان را از ديدگاه جسمي و ذهني ناگزير مي كنيد كه همه ي كارهاي يادداشت شده در آن فهرست را به پايان برسانيد، و به شما قول مي دهم درصورتي كه اين فهرست را روي كاغذ( يا هر جاي ديگري، مانند فهرست انجام كار هاي روزانه روي گوشي تلفن همراه) بنويسيد، نسبت به زمانيكه اين فهرست را تنها در ذهنتان داريد احتمال تمام شدن و تيك خوردن يكايك آن روش ها بسيار بيش تر است.

 

و اينكه روي كارهاي انجام شده خط بكشيد يا كنار آنها تيك بزنيد اين كار را به نوعي بازي و سرگرمي تبديل مي كند؛ يعني در واقع بجاي اينكه خودتان را درگير برنامه ريزي كاري كرده باشيد، براي خودتان چالشي درست نموده ايد كه بايد بر آن فايق آييد. يك بار هم شده امتحان كنيد!

 

بدانيد چه زماني بهره وري شما در بيش ترين حالت است 

با اينكه شواهدي موجود است كه زود بيدار شدن روي موفقيت تأثير مي گذارد، حقيقت اين است كه هر كسي نمي تواند صبح زود يا ۴صبح بيدار شود. برخي ها براي ورزش كردن، ايميل زدن و كار كردن پيش از ۸صبح ساخته نشده اند.

 

راز كار كردن در منزل اين است كه بدانيد بهترين زمان كار كردن در روز چيست. اين تضمين ميدهد كه شما نه تنها كارايي بالايي داريد بلكه ميتوانيد كار با كيفيت بيشتري انجام دهيد.

 

 

نمي دانيد چه زماني بيش ترين بهره وري را داريد؟

 

 

چند اشاره گر براي فهميدن آن در اختيارتان مي گذارم.

اين دو سؤال را بپرسيد؛ چه زمان من بيش ترين ميزان انرژي و تمركز را دارم؟ و چه زماني كم ترين حواس پرتي ها و وقفه ها وجود دارند؟ يك تا سه دوره ۹۰دقيقه اي را در نظر بگيريد كه انفجار كارايي شماست. وظيفه هاي خود را اوليت بندي كنيد. نخست كه انرژي زيادي داريد، وظيفه هاي مهم و چالش برانگيز خود را انجام دهيد.

 

 

 

به وقتش، وقفه بيندازيد. به عنوان مثال ، از وقت ناهار خود براي انجام مأموريت ها، كارهاي منزل، جواب دادن به ايميل ها يا بازي با يك سگ استفاده كنيد. هنگامي كه برگرديد، انرژي زيادي خواهيد داشت. برنامه زماني خود را با خلاقيت بچينيد. چنانچه مي خواهيد تا ۱۰صبح بخوابيد و از عصر تا ۸شب كار كنيد، اين كار را بكنيد. هنگامي كه در بهترين حالت خود قرار داريد، كار كنيد. يادتان باشد كه ديگر مجبور نيستيد از ۹ تا ۵ بصورت سنتي كار كنيد.

 

انجام كار در منزل,افزايش ميزان كارايي ,مناسب بودن انجام كار در منزل,افزايش ميزان كارايي در خانه 

راز كار كردن در منزل

 

ايجاد يك فضاي كاري

 

مطمئن شويد كه فضايي كه اختصاصاً براي كار در نظر گرفته شده تهيه كنيد.

يكي از مهم ترين جنبه هاي كار در منزل كه اكثراً ناديده گرفته ميشود اختصاص فضايي خاص كار است. اگرچه كار كردن روي ميز اتاق نشيمن يا پيشخوان اشپزخانه وسوسه انگيز است، ولي ايجاد فضايي براي كار در منزل جدا از فضاهاي ديگر كاملا ضروري است. در غير اين صورت ترك كار در پايان روز و پايان ساعت هاي كاري براي تان مشكل خواهد شد.

 

براي طراحي فضاي كاري لازم نيست حتماً فانتزي عمل كنيد. يك جاي راحت با يك ديد بصري خوب براي آغاز خوب است. راستي… و يك در! چنانچه محل زندگيتان را با فرد يا افراد ديگري سهيم هستيد وجود در اهميت زيادي دارد.

 

از ابزاري استفاده كنيد كه براي شما بهترين است

پيدا كردن ابزارهايي كه به شما در مديريت زمان و داشتن برنامه زماني كمك ميكنند ، كار سختي نيست. نوشتن فهرست كارهايي كه بايد انجام دهيد، رابطه با مشتريان و حتي از بين بردن حواس پرتي ها كمك ميكنند . حقه آن است كه ابزارهايي را پيدا كنيد كه به دردِ كار شما بخورند.

 

براي مثال، همكارانم و من از Insightly براي كار كردن با يكديگر و تيك زدن مأموريت هاي انجام شده استفاده كرديم. براي سازمان هاي بزرگ ابزار خوبي است. ولي براي تيمهاي كوچك بسيار وقت گير بود. ما به سراغ Slack رفتيم كه ايده‌ال تر بود و كم تر وقت ما را مي گرفت.

 

هنگامي كه آغاز بكار مي كنيد، درباره محل هايي كه در آنها به همكاري احتياج داريد، فكر كنيد. به عنوان مثال ، آيا نمي توانيد تمام رمز عبورهاي خود را بخاطر بسپاريد؟ پس ابزارهايي مثل LastPass را با هم مقايسه كنيد تا ابزاري كه براي شما بهتر از همه كار ميكند را پيدا كنيد.

چرا غم از دل بيرون نمي‌رود؟ براي رها شدن از غم چه بايد كرد؟

۱۲ بازديد



جملات غم انگيز, غم تنهايي, غم دل

غمگين بودن

 

بسياري از ما غمگين هستيم و براي اين غم هزاران علت داريم كه دست كم از نظر خودمان علل قانع كننده اي هستند. ولي مسئله اين است كه آيا زندگي همين است؟ آيا ما آمده ايم كه غمگين باشيم؟ آيا راهي براي آزادي از غم وجود ندارد؟

 آيا زندگي با ما سر ناسازگاري دارد؟ آيا اين تقدير و سرنوشت قطعي ما است و ما محكوم به آن هستيم؟ آيا زندگي يعني غم و درد و رنج؟ نكته اين است كه فرض را بر آن مي گيريم كه تمام علل ما درستاست، اكنون چه كار كنيم؟ يكي از رازهاي خوشحالي انسان هاي شاد توانايي بالاي آن ها در مديريت زندگي و حالشان است.

 

فرض را بر آن مي گيريم كه تمام دلايلي كه براي غمگين بودن داريم درست است و اصلاً قضاوتي هم بر بد بودن، غلط بودن، دروغ بودن، بايد و نبايد بر آن ها نداريم، حقيقت اين است كه وضعيت ما چنين اسفناك و غمگين كننده است كه ما را دچار رنج و غم و اندوه نموده است . در اين مرحله سؤال بوجود مي‌ايد كه« همه دليل ها درست. تمامي مواردي كه مي گوييم وجود دارند، ولي اكنون چه كاري بايد انجام دهيم تا از اين وضعيت بيرون بياييم؟»

 

بسياري از مردم جواب اين سؤال را نمي دانند. هنگامي كه به آن ها مي گوييم كه« تمام حرف هاي شما درست است، درك تان مي كنيم، متأسفانه اين حقيقت وجود دارد و خيلي غمگين كننده است، ولي اكنون فكر مي كنيد كه چه طور ميتوانيد از اين وضعيت بيرون بياييد؟»، آن ها اصلاً پاسخي به ذهنشان نمي رسد. 

 

درست در لحظه اي كه در بين مهمان ها قهقهه مي زنيم، زمانيكه براي ادامه تحصيل از مرزي مي گذريم و زمانيكه براي آغاز فصل جديدي از زندگي به خوشبختي« آري» مي گوييم، ناراحتي آماده بيرون رفتن و چشم هايمان آماده ، تر شدن است.

 

جملات غم انگيز, غم تنهايي, غم دل

رها شدن از غم

 

به چه دليل به آرامش نمي رسيم؟

پژوهشگران ميگويند ، شما تنها كسي نيستيد كه در اوج خوشبختي هم ميتوانيد لحظه هاي تلخ روزهاي قبل را مرور كنيد و ثانيه ثانيه شان را همانطور كه رخ داده بودند به ياد بياوريد. از نظر آنها ، ناراحتي، ماندگارترين حس در انسان است و طبيعي است كه شما هم آن را بيش تر از هر حس ديگري لمس كنيد. احساسات ۱۹گانه غم و اندوه، خوشحالي، تنفر، تهيدستي، بخل، ارامش، شوق، ستايش، استراحت و آسودگي، گناه، استرس، تكبر، گيج شدن، بداخلاقي، تحريك، دلسوزي، تحقير، ترس و شرم و انزجار در زندگي شما عمر مشخصي دارند. از نظر پژوهشگران، تمامي اين احساسات گذرا هستند و زمان محدودي در حافظه شما به ياد ماندني و روشن باقي ميمانند.

 

ولي در بين آنها ، غم عمر نسبتا طولاني تري دارد و هنگامي كه بدون هيچ وقفه اي با غم هاي جديد تجديد ميشود ، طول عمرش هم چند برابر ميشود . به عنوان مثال در حالي كه خوش‌حالي شما تنها ۳۶ساعت، يعني سه روز ماندگاري دارد، غم هاتان تا ۱۲۰ساعت زنده ميمانند و در هر لحظه ميتوانند به حافظه شما سرك بكشند.

 

در اين مقاله مي خواهيم به دو جواب اصلي در پاسخ اين سؤال اشاره كنيم و اميدواريم كه درصورتي كه غمگين هستيد آن ها را بكار ببنديد و به اشخاص غمگين اطراف خود هم بگوييد كه اين موردها را بكار ببندند تا همه از غم رها شويد.

 

1. رفتار ها و عادت هاي خود را تغيير دهيد

بسياري از اشخاص مي خواهند از راه دائمي و از راحت ترين راه، بهترين ها را حاصل كنند. آن ها مي خواهند بدون اين كه مسير دائمي خود را تغيير دهند به مقصدي متفاوت برسند. بهتر است به قول معروف، آب پاكي را روي دستتان بريزيم و بگوييم كه« هيچگاه توقع نداشته باشيد كه با تكرار مسيرها، روشها و عادت هاي قديمي به مقاصدي متفاوت برسيد» يا« هيچگاه  توقع نداشته باشيد كه بذر گلابي بكاريد ولي سيب درو كنيد.» شما هر كاري انجام دهيد، نتيجه همان كار را مي گيريد.

 

 

درصورتي كه عادت به غصه خوردن داريد، پس مدام غصه مي خوريد. درصورتي كه رفتار هاي ناراحت كننده داريد، پس مدام غمگين خواهيد بود. چنانچه كارهايي انجام مي دهيد كه ناراحت تان ميكند ، پس مدام ناراحت خواهيد شد. بدين ترتيب، قسمتي از زندگي و حال شما محصول رفتاري است كه انجام مي دهيد و محصول عادتي است كه پيدا نموده ايد . خبر خوش اين است كه ميتوانيد عادت هاي خوب را جايگزين عادت هاي بد كنيد. سپس شاهد تغيير حال خود خواهيد بود. ليستي از تمام رفتارها و عادت هاي ناراحت كننده خود تهيه كنيد. آن گاه به اين فكر كنيد كه چه رفتارها و چه عاداتي را ميتوانيد جايگزين آن ها كنيد كه شادمان تان كند. در پايان، از همان لحظه آغاز كنيد و رفتارها و عادت هاي تازه را تمرين كنيد تا جايگزين عادت هاي قديمي شما شوند.

https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/sadness8-going-rid.html

كاريزماتيك بودن چه اصولي دارد؟ اسرار كليدي كاريزما

۱۹ بازديد
كاريزماتيك،كاريزماتيك يعني چه،شخصيت كاريزماتيك

شخصيت كاريزماتيك

 

كاريزماتيك و كاريزما بودن يك فرد را شايد بتوان جذاب بودن در ارتباطات و برخوردهاي اجتماعي و صحبت كردن دانست، اما سوالي كه پيش مي‌آيد اين است كه؛ چطور مي‌توانيم به يك فرد كاريزماتيك تبديل شويم؟!

جالب است بدانيد معمولا افراد به صورت مادرزادي كاريزما متولد نمي‌شوند و شما مي‌توانيد به راحتي اصول كاريزماتيك بودن را بياموزيد.

 

كاريزماتيك و كاريزما بودن يك فرد را شايد بتوان جذاب بودن در ارتباطات و برخوردهاي اجتماعي و صحبت كردن دانست، اما سوالي كه پيش مي‌آيد اين است كه؛ چطور مي‌توانيم به يك فرد كاريزماتيك تبديل شويم؟!

 

كاريزما به چه معني است؟ و يا چه كساني كاريزما هستند؟

شايد براي شما هم پيش آمده باشد كه بخواهيد راجع به اين كلمه بيشتر بدانيد. كساني هستند كه در نزد افراد جامعه و معمول بسيار عزير و محترم و جذاب هستند و به اصطلاح عموم، مهره ي مار دارند و همه مشتاق شنيدن حرف ها و گرفتن تائيد اشان هستند و به هر جمعي كه وارد مي شوند ديگران را مانند آهن ربا جذب مي كنند. اين افراد، داراي شخصيت كاريزما هستند.

 

واژه ي كاريزما برگرفته از كلمه يوناني خاريسما مي باشد كه به معني جاذبه ذاتي است كه خود از خارتياس به معناي متانت، جذابيت، بركت و موهبت مي آيد. كاريزماتيك بودن به معني فرد موفق و يا پولدار بودن نيست. حتي به معني نحوه ارائه مطلبي و يا نوع پوشش هم نيست بلكه كاريزماتيك بودن يعني انجام يك سري كار هاي خاص.

 

مثلا بعضي از افراد با كار هايي كه مي كنند باعث مي شوند تا ما احساس مهم بودن و يا خاص بودن داشته باشيم. اين افراد ناخودآگاه و يا بر حسب عادت كارهايي انجام مي دهند كه ديگران دوست دارند وقت بيشتري را با آن ها بگذرانند يا بيشتر با آن ها صحبت كنند و يا حداقل كنار آن ها باشند تا توجهات نيز به آنها هم انتقال پيدا كند.كاريزما بودن يك خصلت ذاتي و اكتسابي است يعني اگر شما فر كاريزماتيكي هستيد، مي توانيد آن را تقويت و حفظش كنيد و اگر فرد كاريزماتيكي نيستيد مي توانيد آن را با بهره گيري از اصول مربوط به كاريزما بودن، بياموزيد.

 

كاريزماتيك،كاريزماتيك يعني چه،شخصيت كاريزماتيك

افراد معروف كاريزماتيك

 

ويژگي هاي افراد كاريزماتيك

 

- داشتن اعتماد به نفس

اولين دارايي افراد كاريزماتيك است، بدون هيچ ترديدي بايد بگوييم كاريزما و جذابيت و گيرايي، در وجود افراد با اعتماد به نفس به چشم ميخورد و از آن بهره برده اند. اعتماد به نفس به خودشان، آنچه كه هستند و آنچه كه نشان ميدهند.

 

از آنجايي كه كاريزما يك صفت خالص است و با ذره ايي از نمايش جذابيت و ساختگي بودن واقعيت خود را از دست ميدهد و به راحتي ميتوان تشخيص داد كه گيرايي فرد ساختگي است و تلاشي براي جذابيت است، از اين رو اعتماد به نفسمان هم بايد واقعي و بدون تلاش براي اعتماد باشد. سرمنشا اين اعتماد به نفس شناخت از خودشان، مهارتهايشان و قبول آنچه كه هستند، ميباشد.

 

- به ديگران محبت ميكنند بي آنكه توقعي داشته باشند

 به ديگران بدون هيچ چشم داشتي خوبي كنيد؛ به اين معني كه از كسي كينه به دل نگيريد، به روي ديگران لبخند بزنيد، تجارب و شكست هايتان را نزد ديگران بازگو كنيد، به كساني كه دوستشان داريد هديه بدهيد، به لطيفه هاي كه تعريف مي كنند بخنديد و خلاصه كلام اينكه عشق و محبت اتان را با دست و دلبازي خرج كنيد.

 

- خوش قول بودن

خوش قولي يكي از خصوصيات بارز انسان هاي معتبر و با آبرو است. تنها چيزي كه در اين دنيا داريد و خيلي با ارزش است، آبرو و اعتبارتان است. براي داشتن نام نيك و با آبرو بايد عمري تلاش كرد و فقط يك لغزش كافي است تا اعتبار و آبرو به باد فنا برود. پس اگر حتي ديگران هم بر سر قولشان نماندند، شما هميشه سعي كنيد كه قولتان را فراموش نكنيد و خوش قول باشيد.

 

 

- پنهان كار نبودن پنهان كار نبودن

به معناي مخفي كاري است و بيان نكردن حقايقي كه به نحوي به اين افراد وابسته است. افراد كاريزما دليلي براي پنهان كاري نميبينند و از آنچه كه هست و ميدانند اباعي ندارند. اين صفت با گستاخي بسيار متفاوت است. زيرا افراد كاريزما صادقانه عمل ميكنند از دروغ و پنهان كاري لذت نميبرند زيرا با خودشان و اطرافشان شفاف و واضح هستند و همين شفافيت باعث ميشود ديگران بيش از هر فرد ديگري به آنها اعتماد كنند. 8. از نشان دادن عيوب خود هراسي ندارند.

https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/principles8-charisma-key.html

زندگي در مسيري بهتر با قوانين مهم

۱۴ بازديد

در زندگي خود هيچ هدف و برنامه ريزي نداريد؟ حس مي كنيد زندگي شما به هيچ جهتي نمي رود؟ پس بهتر است قوانين مهم زندگي بهتري را بشناسيد.

 

قانون 1:

به شما جسمي داده مي‌شود.

چه جسمتان را دوست داشته يا از آن متنفر باشيد، بايد بدانيد كه در طول زندگي در دنياي خاكي با شماست.

 

قانون 2:
در مدرسه‌اي غير رسمي و تمام وقت نام‌نويسي كرده‌ايد كه “زندگي” نام دارد.
در اين مدرسه هر روز فرصت يادگيري دروس را داريد.
چه اين درس‌ها را دوست داشته باشيد چه از آن بدتان بيايد،
پس بهتر است به عنوان بخشي از برنامه آموزشي برايشان طرح‌ريزي كنيد.

 

قانون 3:
اشتباه وجود ندارد، تنها درس است.
رشد فرآيند آزمايش است،
يك سلسله دادرسي، خطا و پيروزي‌هاي گهگاهي،
آزمايش‌هاي ناكام نيز به همان اندازه آزمايش‌هاي موفق بخشي از فرآيند رشد هستند.

 

قانون 4:
درس آنقدر تكرار مي‌شود تا آموخته شود.

درس‌ها در اشكال مختلف آنقدر تكرار مي‌شوند، تا آنها را بياموزيد.
وقتي آموختيد مي‌توانيد درس بعدي را شروع كنيد، بنابراين بهتر است زودتر درس‌هايتان را بياموزيد.

 

قانون 5:
آموختن پايان ندارد.
هيچ بخشي از زندگي نيست كه در آن درسي نباشد.
اگر زنده هستيد درس‌هايتان را نيز بايد بياموزيد.

 

قانون 6:
قضاوت نكنيد، غيبت نكنيد، ادعا نكنيد،سرزنش نكنيد،تحقيرومسخره نكنيد، وگرنه سرتان ميايد.
خداوند شما را در همان شرايط قرار مي‌دهد تا ببيند خودتان چه كار مي‌كنيد.

 

قانون 7:
ديگران فقط آينه شما هستند.
نمي‌توانيد از چيزي در ديگران خوشتان بيايد يا بدتان بيايد،
مگر آنكه منعكس كننده چيزي باشد كه درباره خودتان مي‌پسنديد يا از آن بدتان مي‌آيد.

 

قانون 8:
انتخاب چگونه زندگي كردن با شماست.
همه ابزار و منابع مورد نياز را در اختيار داريد،
اين كه با آنها چه مي‌كنيد، بستگي به خودتان دارد.

 

قانون 9:
جواب‌هايتان در وجود خودتان است.
تنها كاري كه بايد بكنيد اين است كه نگاه كنيد، گوش بدهيد و اعتماد كنيد.

 

قانون 10:
خيرخواهِ همه باشيد تا به شما نيز خير برسد.

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/life-better-way-important-rules.html

راهنماي كامل خريد مايكروفر + تصاوير

۱۵ بازديد

راهنماي كامل خريد مايكروفر

 

در خريد يك مايكروفر خوب و مناسب به نكات ويژه زير توجه نماييد.

 

مايكروفر به عنوان يك وسيله آشپزخانه مدت زيادي نيست كه در دسترس عموم براي خريد قرار دارد. در واقع اختراع مايكروفرها يك اتفاق تصادفي بود.

 

دكتر اسپنسر كه در زمان جنگ جهاني دوم مشغول به توليد و ساخت اسلحه‌اي مغناطيسي موسوم به مگنترون بود. يك روز در مقابل اين دستگاه ايستاده بود و متوجه شد كه قطعه شكلاتي كه در جيبش قرار دارد آب شده است.

 

اسپنسر با تعجب همين كار را با يك دانه ذرت انجام داد و نتيجه كار اختراع مايكروفر شد.

 

مايكروفرهاي اوليه هزاران دلار قيمت داشته و ابعاد آن‌ها در حد يك يخچال فريزر بزرگ بود. اما از آن زمان تا كنون شرايط بسيار فرق كرده و مايكروفرها در انواع و اقسام مدل‌ها عرضه مي‌شوند.

 

با اين حال يك چيز در مورد آن‌ها ثابت مانده و آن هم كاركردشان يعني گرم كردن سريع و مؤثر مواد غذايي.

 

دست آخر به بحث انتخاب و خريد مي‌رسيم. چه نوع مايكروفري مناسب شما است؟

 

براي خريد فاكتورهاي زير را در نظر داشته باشيد .

 

مكان، مكان، مكان
انتخاب محل قرارگيري مايكروفر اولين و مهم‌ترين فاكتوري است كه بايد در هنگام خريد در نظر بگيريد. در نظر گرفتن همين فاكتور مكان تأثير مستقيم بر عوامل ديگر مانند قيمت، اندازه و راحتي نصب دارد. در اين مورد سه انتخاب وجود دارد.

 

مدل‌هاي روي پيشخوان
اين مدل‌ها متداول‌ترين و در برخي موارد محبوب‌ترين مدل‌هاي مايكروفر هستند. معمولاً قيمت آن‌ها از انواع ديگر كمتر بوده و نصب و راه اندازي آن‌ها نيز از مدل‌هاي ديگر راحت تر است. تنها كافي است تا يك جاي مناسب بر روي پيشخوان آشپزخانه خود تعيين كرده و مايكروفر را بر رويان قرار دهيد. سيم برق را به پريز متصل كرده و از دستگاه استفاده كنيد.

 

تنها عيب اين مدل‌ها فضايي كه اشغال مي‌كنند است. اگر آشپزخانه كوچكي داريد و فضاي روي پيشخوان شما محدود است بايد اندازه اي كوچك اين مدل را انتخاب كرده و يا به سراغ مدل‌هاي ديگر برويد.

 

ارزان‌ترين مدل‌ها محسوب شده اما فضاي داخلي آن نسبت به ديگر مدل‌ها كمتر است.

 

راهنماي كامل خريد مايكروفر + تصاوير

مدل بالاي پيشخوان
يكي ديگر از انواع مدل‌هاي محبوب مايكروفرها مدل‌هاي روي پيشخوان هستند. و فضاي روي پيشخوان را اشغال نمي‌كنند. مدل‌هاي بالاي پيشخوان به نوعي توكار محسوب شده و بخشي از فضاي بالاي پيشخوان را به خود اختصاص مي‌دهند. برخي از مدل‌هاي اين نوع مايكروفر در قسمت پايين خود داراي هود هم هستند و چندكاره محسوب مي‌شوند.

بازه قيمت اين نوع مايكروفرها نيز مناسب بوده و خريداران مي‌توانند انتخاب‌هاي متنوعي داشته باشند.

 

راهنماي كامل خريد مايكروفر + تصاوير

مدل هاي توكار
مدل‌هاي توكار پيشرفته‌ترين و به نوعي جديدترين مدل‌هاي مايكرفرها هستند. محل قرار گيري انها در داخل كابينت‌ها و به‌اصطلاح توكار بوده و در انواع نسخه‌هاي كشويي و غير كشويي موجود است.

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/the-complete-guide-to-buy-microwave-images.html

آيا تخم مرغ را بشوييم يا نه؟

۱۳ بازديد
آيا تخم مرغ را بشوييم يا نه؟
 
شستن پوسته تخم مرغ از آنجا كه باعث باز شدن منافذ آن شده و احتمال انتقال آلودگي را به درون تخم مرغ افزايش مي دهد مناسب نيست و بايد هنگام مصرف شسته شود.

احتمال آلودگي پوسته تخم مرغ زياد است و نبايد در محفظه‌هايي كه به عنوان جا تخم مرغي در يخچال‌ها تعبيه شده قرارداده شود، بلكه بايد در ظروف دربسته، در يخچال و در درجه حرارت پائين تر از 10 درجه سانتيگراد نگهداري شود.

 

در صورتي كه تخم مرغ به مدفوع آغشته يا خون آلود بود و يا ترك داشت، بهتر است شسته شده و بلافاصله مصرف شود، بايد از قراردادن تخم مرغ در كنار ساير مواد غذايي خودداري كرد و پس از تماس با تخم مرغ، دست‌ها را بايد شست.

 

در گذشته برخي عقيده‌ها رايج بود كه اگر تخم مرغ به صورت خام يا نيم پز مصرف شود مقوي‌تر است، تخم مرغ براي خوردن بايد كاملا پخته شود و حرارت 70 درجه سانتيگراد به كليه قسمت‌هاي آن برسد و زرده و سفيده كاملا سفت شود.

 

براي آب پز كردن تخم مرغ بايد آن را بعد از جوش آمدن آب به مدت 5 تا 7 دقيقه در حال جوش قرار داد تا زرده آن كاملاً سفت شود و نيز در پختن مواد غذايي داراي تخم مرغ دقت شود تا حرارت به تمام قسمت‌هاي آن برسد به طوري كه قسمت‌هاي مختلف آن سفت شده و به صورت شل نباشد.

 

با توجه به اينكه نيمرو كردن با روغن باعث افزايش كالري غذا مي‌شود، همه افراد به ويژه بيماران قلبي و بيماران داراي چربي خون بالا از روش هاي ديگر براي خوردن تخم مرغ استفاده نمايند.

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/do-not-wash-the-egg.html

چرا بيشتر اوقات افراد تنبل موفق هستند ؟

۱۸ بازديد

چرا بيشتر اوقات افراد تنبل موفق هستند ؟

هميشه تنبلي به نظرهاي ما براي افرادي ست كه موفق نمي شوند اما بيل گيتس ثروتمند ترين مرد جهان حرف جالبي زده است كه در ادامه بخوانيد.

 

به گزارش تالاب بيل گيتس رئيس شركت مايكروسافت گفته بود براي انجام كارهاي سخت هميشه افراد تنبل را به كار مي گيرد چون آن ها راحت ترين راه را براي انجام آن انتخاب مي كنند. تنبلي چيزي‌ست كه هركسي تا حدودي دارد. ما اغلب اين ويژگي را بد تلقي مي‌كنيم. اما اگر واقعا بد نباشد چطور؟ اگر به موفقيت كمك كند؟ مطمئنا خيلي از شما از اين رويكرد خوشتان مي‌آيد. درواقع، خيلي از افراد تنبل به موفقيت‌هاي بزرگي دست يافته‌اند.

 

تاريخ نمونه‌هاي زيادي در اختيار ما قرار مي‌دهد. بعنوان مثال، چارلز داروين بسيار تنبل بود. معلمان و والدينش از آموختن رياضي و دستور زبان به او رنج مي‌بردند. گاهي بين ساعات كلاس ‌مي‌خوابيد. حتي وقتي به علوم تجربي علاقه‌مند شد، عجله‌ نمي‌كرد و سال‌ها طول كشيد تا كارهايش را چاپ كند.

چرا بيشتر اوقات افراد تنبل موفق هستند ؟

مثال ديگر وينستون چرچيل است. او در مدرسه كمترين نمره‌ها را در كلاس مي‌آورد و حتي به كالج نرفت. نسبت به ورزش كاملا بي‌ميل بود و فعاليت مورد علاقه‌اش نشستن روي صندلي گهواره‌اي بود. او بعدها تبديل به يك سياست‌مدار موفق شد.

 

بسياري از مردان بزرگ ديگر همچون انيشتين، نيوتون، پيكاسو و مندليف افراد بسيار تنبلي بودند. بااين اوصاف، به موفقيت‌هاي غيرقابل باوري دست يافتند و در تمام جهان شناخته شدند. اين موضوع ثابت مي‌كند كه افراد تنبل هم مي‌توانند به موفقيت‌هاي بزرگ دست يابند. تنبلي ممكن است مزيت بزرگي باشد. در ادامه دلايلي مبني بر اينكه احتمال موفقيت افراد تنبل كم نيست، ارائه شده است.

 

مبتكر هستند.

افراد تنبل در سازماندهي كارهايشان بسيار خلاقند. آنها زمانشان را روي جزييات غيرضروري هدر نمي‌دهند و مستقيم به هدف مي‌پردازند. يك كارمند تنبل هميشه براي بهينه‌سازي و خودكار كردن تمام فرايندهاي تكراري در شغلش راهي پيدا مي‌كند. چرا كه براي يك فرد تنبل هيچ چيز آزاردهنده تر از يك كار خسته‌كننده و تكراري نيست.

 

افراد تنبل هميشه سعي دارند زندگي را آسان‌تر كنند. انسان‌ها براي خاكبرداري تنبلي مي‌كردند، پس ماشين حفاري اختراع كردند. براي تميزكاري خيلي تنبل بودند، جاروبرقي ساختند. چه كسي مي‌داند، شايد افراد تنبل مخترع تمام اختراعات جهان بوده‌اند!

چرا بيشتر اوقات افراد تنبل موفق هستند ؟

كارآفريني مي‌كنند.

افراد تنبل اغلب ابتكار عمل دارند. ايده‌ها و پروژه‌هاي زيادي در سر دارند چرا كه ذهنشان از افكار و مسئوليت‌هاي بيش از حد پر نشده است. برايشان مهم است كه فرايند كاريشان خسته‌كننده نباشد و حتما نتيجه بدهد.

 

مي‌دانند چه موقع استراحت كنند.

مهم‌ترين چيز اين است كه بدانيد چه موقع استراحت كنيد. افرادي كه به خودشان فشار مي‌آورند و خودشان را خسته مي‌كنند زودتر پير مي‌شوند و حافظه‌ي خود را از دست مي‌دهند.

 

آرام‌تر هستند.

افراد تنبل در هيچ كاري عجله نمي‌كنند و از اين شاخه به آن شاخه نمي‌پرند. بلكه از زمان خود استفاده كرده و كارها را يكي پس از ديگري انجام مي‌دهند. درحاليكه برخي وحشت كرده، حواسشان پرت مي‌شود و كامل به وظايف خود رسيدگي نمي‌كنند. تنبل‌ها نگراني كمتري دارند و با خونسردي كار خود را انجام مي‌دهند.

 

اهداف خود را مي‌دانند.

افراد تنبل مي‌دانند چطور اهداف خود را اولويت‌بندي كرده و روي آنها تمركز كنند. آنها براي توجه به اولويت‌هاي ديگران بيش از اندازه‌ تنبل هستند بنابراين روي اهداف خود وقت مي‌گذارند.

 

مجبورند باهوش باشند.

تنبل بودن در محل كار ذهن بزرگي مي‌خواهد. بايد روش‌هايي را پيدا كنيد تا بتوانيد مدتي بيكار باشيد و در عين حال بتوانيد در زمان كوتاهي كارها را به موقع تحويل دهيد. كارمندان اغلب يا باهوش هستند يا كندذهن، تنبل هستند يا زحمت‌كش. اگر باهوش و تنبليد، احتمالا كارآمدترين كارمند شركتتان خواهيد بود.

 

از تكنولوژي‌هايي استفاده مي‌كنند كه امكان تنبلي را برايشان فراهم كند.

چرا بيشتر اوقات افراد تنبل موفق هستند ؟

به گزارش تالاب در زمان حاضر، برنامه‌ها، اپليكيشن‌ها و گجت‌هاي بسيار زيادي وجود دارد كه به مردم كمك مي‌كند سرعت عمل بيشتري داشته باشند. افراد تنبل آنها را مي‌شناسند و براي انجام دو برابر كار بيشتر، از آنها استفاده مي‌كنند. بعنوان مثال، اگر روي اسناد و مداركي كار مي‌كنند، صرفا آن را يادداشت نمي‌كنند و براي وكيل، ويرايشگر يا مدير بفرستند—چرا كه زمان بر است.

 

بلكه يك google doc درست كرده، به افراد ديگر امكان دسترسي مي‌دهند تا همزمان اصلاحات لازم را انجام داده و يا آن را تاييد كنند. اين كار كل فرايند را آسان‌تر خواهد كرد، زمان زيادي را ذخيره كرده و اجازه مي‌دهد براي مدت زمان بيشتري تنبل باشند.

 

آرنولد لودويگ، پروفسور آمريكايي، هزار نفر از افرادي را كه به موفقيت‌هاي بزرگ دست يافته‌اند، بررسي كرد. او به اين نتيجه رسيد كه جدا از استعدادهاي ذاتي، هر انساني نياز دارد اتلاف وقت كند. قطعا اين امر با عصر حاضر و سبك زندگي ما تناقض دارد، اما حتي انيشتين مي‌گويد خستگي ابزاري مناسب براي توسعه خلاقيت و تخيل شماست.

منبع:

https://www.talab.org/psychology/success/چرا-بيشتر-اوقات-افراد-تنبل-موفق-هستند-؟.html

در هنگام مصاحبه كاري چه كارهايي را نبايد انجام بدهيم ؟

۱۵ بازديد

در هنگام مصاحبه كاري چه كارهايي را نبايد انجام بدهيم ؟

 

بسياري از مردهايي هستند كه براي موقعيت شغلي خود با آن شركت مصاحبه هايي ميكند در ادامه با تالاب همراه شويد.

 

بسياري از عادت ها هستند كه هنگام مصاحبه نبايد آن ها را انجام داد زيرا شخصيت شما را نزد افراد مصاحبه كننده نالايق نشان مي دهند. پيدا كردن يك كار خوب مي تواند دشواري هاي فراواني را براي فرد به وجود آورد. از زماني كه فردي شروع به فرستادن رزومه كاري خود كند تا زماني كه براي يك مصاحبه كاري دعوت شود، بسته به بسياري از عوامل از جمله اعتبار ارگان يا كمپاني مورد نظر، زماني طول خواهد كشيد.

 

در بسياري از مواقع هم آن مصاحبه به استخدام شدن شما منتهي نخواهد شد. براي آنكه به شما كمك شود تا عادات نادرستي را كه خصوصا در هنگام مصاحبه داريد را از بين ببرد، راهكارهايي در ادامه اين نوشته در اختيارتان قرار خواهد گرفت.اين عادات بر اساس پژوهش هاي انجام پذيرفته توسط بسياري از متخصصان مجرب مورد آزمون و خطا قرار گرفته اند و انجام آنها منجر به عدم موفقيت در گرفتن يك شغل جديد خواهد شد.

 

با هم اين موارد را مرور مي كنيم:

نابسامان و در هم و برهم بودن رزومه

زماني كه يك رزومه در هم و بر هم و نابسامان را براي يك شركت يا ارگان مي فرستيد، آنها از اين رزومه برداشت خواهند كرد كه شخصيت خود شما هم احتمالا به رزومه تان شبيه است.

 

عدم انجام تكاليف

عمدتا كارفرمايان، يادداشت هايي را در مورد كانديدهاي خود انجام مي دهند. اين بدان معناست كه آنها بعد از بررسي هايي كه انجام مي دهند، تصميم نهايي خود براي استخدام آن فرد را مي گيرند. اگر شما به خوبي توانمندي هاي خود را متذكر نشده باشيد، شانس كمتري خواهيد داشت.

 

توجه بيش از اندازه به رزومه با كارهاي اضافه

بسيار خوب است كه رزومه كاري شما مرتب باشد اما لزومي ندارد كه در آن از رنگ هاي مختلفي استفاده شود و يا دائم فونت هاي آن تغييراتي پيدا كنند. اين كار ممكن است توجه را جلب كند اما اين نوع توجه نمي تواند در گرفتن آن شغل موثر باشد.

 

صبحانه نخوردن

دكتر «ليزا فازيو» مي گويد صبحانه مهم ترين وعده غذايي است و علت نام نهادن واژه breakfast اين است كه بعد از ساعت هاي متوالي كه چيزي نخورده ايد و به اصلاح روزه بوده ايد، مي خواهيد مواد غذايي را به بدن برسانيد.

 

زماني كه قند خون پايين مي آيد، تمركز كاهش پيدا مي كند و احساس خستگي نيز در فرد افزايش مي يابد. با اين كار تحريك پذيرتر شده و صبر كمتري نيز خواهد داشت. همه اينها سبب خواهند شد كه در زمان مصاحبه نتواند كارآيي لازم را داشته باشد.

 

سيگار كشيدن

از آنجايي كه عمدتا افرادي كه در مراكز معتبر مصاحبه را انجام مي دهند، خود سيگاري نيستند، اگر پيش از مصاحبه سيگار كشيده باشيد مي تواند تاثير منفي اي در روند مصاحبه شما داشته باشد. در مورد مصاحبه كنندگان سيگاري اين احتمال كمتر است.

 

رعايت نكردن بهداشت عمومي

اگر پرسيده شود بهترين زمان دوش گرفتن كي است بايد گفت كه اين زمان مي تواند پيش از مصاحبه باشد.اينكه از شما بوي نه چندان مطلوبي به مشام برسد مي تواند به اطرافيان اين پيام را بدهد كه شما در انجام فعاليت هاي روزمره زندگي هم سستي مي كنيد و اين مي تواند به انجام فعاليت هاي كاري نيز تعميم پيدا كند.

 

تاخير داشتن

اگر به موقع براي يك مصاحبه كاري نرسيد اين پيام را خواهيد داد كه فرد مسئوليت پذيري نيستيد و جريان را نيز چندان جدي تلقي نكرده ايد. طوري برنامه ريزي كنيد كه حداقل ۱۵ دقيقه قبل از ساعت معين شده در محل مصاحبه حضور داشته باشيد.

 

از آن طرف هم بيش از اندازه زود به آن محل نرسيد چرا كه مي توانيد براي مدير آن مجموعه فرد كسالت آوري باشيد و مي تواند نشانه آن باشد كه در برنامه ريزي و مديريت زماني دچار مشكل هستيد.

 

پيامك فرستادن در زمان هاي قبل از مصاحبه

همان طور كه در موارد قبلي نيز اشاره شد بسيار هم خوب است كه اندكي زودتر در محل مصاحبه حاضر باشيد اما در اين زمان به فرستادن پيامك براي ديگران مبادرت نكنيد. اين بدان معناست كه حواس شما جاي ديگري است.

 

معمولا در بسياري از شركت ها، بروشورهاي مربوط به آن شركت و يا مجله هايي كه عمدتا هم مرتبط هستند به چشم مي خورند. بهترين گزينه خواندن و نگاه اجمالي به اين بروشورهاست چرا كه ميزان علاقمندي شما براي كار كردن در آن مجموعه را نيز نشان مي دهد.

منبع:

https://www.talab.org/psychology/success/در-هنگام-مصاحبه-كاري-چه-كارهايي-را-نباي.html

راهكار هاي مناسب براي زندگي كردن شاد

۱۷ بازديد

راهكار هاي مناسب براي زندگي كردن شاد

هميشه استرس باعث ميشود فرد خود به خود عصباني و بي حوصله در زندگي شود ، اما تالاب راهكار هاي مناسب براي زندگي كردن شاد در ادامه با ما همراه باشيد.

 

شاد بودن در زندگي مي تواند يك موهبت براي فرد و اطرافيانش باشد. شادي عاملي است كه به طرز فكر افراد بستگي دارد. زندگي هر انساني پستي ها و بلندي هاي خاص خودش را دارد، همه ي ما گاهي زندگيمان در انواع زيبايي ها غرق است و گاهي هم رنگي به جز زشتي و سياهي ندارد.

 

همه ي ما فرزندان آدم اينگونه ايم، فرقي هم بينمان نيست، به قول شاعر:

در اين دنيا دل بي غم نباشد                        اگر باشد، بني آدم نباشد

 

اما چگونه است كه برخي آدم هاي دور و برمان، هميشه مي خندند، هميشه شادند و بدبختي و غم و اندوه در دلشان راه ندارد؟ 

 

چند وقتي است كه جمله ي پر مفهومي قبل از پيام هاي بازرگاني تلويزيون، روي صفحه، جا خوش مي كند: هيچوقت ظاهر زندگي خود را با باطن زندگي ديگران، مقايسه نكن. خوشبختانه همه ي ما يك سيلي داريم كه سعي مي كنيم صورتمان را با آن سرخ نگه داريم، شايد اين سيلي است كه صورت آنهايي كه تصور مي كنيم خيلي خوشبخت اند را، سرخ نگه داشته، خدا مي داند…

 

در اينجا مي خواهيم چند راهكار به شما نشان دهيم كه زندگيتان را شاد، رنگي و زيباتر مي كند.

 

راه اول، توجه به داشته ها

نعمت هايي كه خدا به شما داده را بنويسيد، همه را، ريز به ريز، چيزهايي كه داريد را هم بنويسيد، مثلا ننويسيد، سلامتي! بنويسيد، داشتن چشم، گوش، توانايي صحبت كردن، بوييدن، چشيدن، فاميلي داشتيم كه تصادف سختي كرده بود و از آن به بعد، ديگر نمي توانست مزه ي غذا ها را تشخيص دهد!!! فرض كنيد نتوانيد طعم شيرين غذا ها را بچشيد و لذت ببريد و يا كباب و قورمه سبزي را نتوانيد ببوييد! فاجعه است.

 

تصور كنيد سقفي بالاي سرتان نبود، خوراكي در يخچال نداشتيد، آب خانه قطع بود، گازي براي گرم شدن نداشتيد و … اينها همه نعمت است و شايد مهمترين آنها، شخصي باشد كه شما دوستش داريد و او دوستتان دارد، در هنگام سختي ها مي توانيد روي او حساب كنيد و خلاصه در اين دنيا، تنها نيستيد.

 

اگر ريز به ريز به داشته هايتان توجه كنيد، نداشته ها رنگ مي بازند و كمتر ناراحتتان مي كند، شايد خيلي چيزها هم نداشته باشيد، ولي در اينجا هدف ما، زيباتر ديدن زندگيست، پس فقط به داشته هايتان فكر كنيد.

 

دوم، رفت و آمد

سعي كنيد رفت و ‌آمدهايتان را زياد كنيد، با فاميل، دوست، همسايه و … حتما لازم نيست كه شام و ناهار باشد، به صرف يك چاي و شيريني، يا اصلا ناهار باشد، اما يك الويه ي ساده، يا آش! به بهانه هاي مختلف به آشنايانتان سر بزنيد و از آنها دعوت كنيد كه به منزلتان بيايند، رفت و آمد و دور هم بودن و شلوغي، به شدت مي تواند هورمون سروتونين كه هورمون شادي و زيباتر كردن زندگيست را در شما بالا ببرد

راهكار هاي مناسب براي زندگي كردن شاد

زندگي را زيباتر ببينيد‎

 

برنامه اي منظم

به خودتان رحم نكنيد، يك برنامه ي كاري سفت و سخت براي خودتان ترتيب بدهيد و سعي كنيد كه آن را انجام بدهيد، مثلا صبح ساعت 8 بيدار شويد، صبحانه، پياده روي، كتاب خواندن، تهيه ي غذا، كار، خريد، سر زدن به فاميل، شركت در جلسات مذهبي، علمي، ‌اموزشي و … اصلا وقتي براي بيكاري نگذاريد، اينقدر برنامه تان را شلوغ كنيد كه شب كه به رختخواب رفتيد، فرصت غصه خوردن و فكر كردن نداشته باشيد، در جا بيهوش شويد!

 

انجام كارهايي كه شادتان مي كند

چه كاري به شما آرامش مي دهد؟ بافتن يك شال گردن؟ درست كردن يك غذا؟ ديدن يك فيلم؟ نوشتن خاطرات روزانه؟ قران خواندن؟ چرخ زدن در اينترنت؟ بازي كردن با بچه ها؟ انجام كارهاي خيريه؟ رفتن به گردش؟ سعي كنيد در برنامه ي روزانه تان، كارهايي كه شما را شاد مي كند را حتما بگنجانيد، در ادامه، به كلام بزرگان براي شاد شدن دلتان، گوش دهيد، اكثر آنها گفته اند انجام كارهاي خير و كمك كردن به ديگران، دلتان را شاد و رنگي مي كند.پ

منبع:

https://www.talab.org/psychology/success/راهكار-هاي-مناسب-براي-زندگي-كردن-شاد.html

تاثير اسب درماني براي بيماري‌هاي رواني

۲۰ بازديد
اسب درماني ,تاثير اسب درماني براي بيماري‌هاي رواني ,اسب سواري

اسب درماني

 

درمان به كمك اسب يا اسب درماني، يكي از روش هاي جديد در درمان اختلال هاي رواني است. اسب ها به علت ويژگي اجتماعي و درك احساسات و هيجانات انسانها ، مورد مناسبي براي درمان به شمار ميروند . 

هر چند وقت يك بار عده اي يك روش درماني را بر سر زبان ها مي اندازند و ادعا ميكنند كه ميتواند مؤثر باشد. اسب درماني مثل موسيقي درماني يكي از شيوه هاي بسيار متعددي است كه براي بيماران رواني مورد استفاده قرار مي گيرد. يك دوره اي موسيقي درماني مد شده بودو از اين روش بعنوان يك شيوه مؤثر درماني ياد ميشد . بطور كلي موسيقي درماني، اسب درماني و... ارامش بخش و تسكين دهنده هستند.

 

كارشناسان، اعتياد به اينترنت را يك بيماري ميدانند و تلاش هاي زيادي را براي درمان اين بيماري به عمل آورده اند. اخيرا در كره جنوبي، كشوري كه يكي از بيش ترين كاربران اينترنت و بالطبع معتادان به آن را دارد، اقدام جالبي براي برخورد با اين پديده انجام گرديده است و آن اسب درماني معتادان به اينترنت است.» 

 

اسب درماني ,تاثير اسب درماني براي بيماري‌هاي رواني ,اسب سواري

درمان به كمك اسب

 

سواركاري اعتماد به نفس  بچه ها را بالا مي برد زيرا بچه ها متوجه اين امر ميشوند كه ميتوانند تنها افسار حيوان را در اختيار بگيرند و وي را كنترل ميكنند .

 

پژوهش هاي نشان داده اند با كمك اسب ميتوان توجه و تمركز را بالا برد. اسب حيوان با هوشي است براي پيدا كردن جهت و به عشق دنبال سواركارش ميرود .

 

آن ها با كوچكترين حركت سوارشان با حس وي هماهنگ ميشوند سواركار نمي تواند هيچ چيز را از اسبش دور كند. اسب ها ميتوانند بگويند آيا شما هيجان زده ، عصبي يا شادمان هستيد. كودكي كه عدم تمركز دارد هنگامي كه سوار اسب ميشود براي كنترل اسب بالاجبار مجبور به جمع كردن حواس ميشود .

 

اسب ها ميتوانند بعنوان آيينه اي از حس انسان عمل كنند، آنها همان هيجانات و عواطفي را از خود بروز مي‌دهند كه از ما دريافت نموده اند . آنها حيواناتي اجتماعي هستند كه متعلق به گله و شكارند. به همين علت، احساسات و عواطفي قوي دارند كه از آن بعنوان ابزاري براي ماندن در ميان گله استفاده ميكنند .

 

اسب درماني ,تاثير اسب درماني براي بيماري‌هاي رواني ,اسب سواري

اسب درماني براي بيماران رواني

 

با اين كه سواركاري مي تواند چالش هاي خود را داشته باشد، ولي بسياري از اشخاص وقت سپري شده در موقع سواركاري را ارامش بخش مي يابند. موقع سواركاري شما بايد بر روي تمامي مرحله هاي تمرين توجه كنيد و در اين حين بطور ناخواسته نگراني ها و مشكلات روزانه خود را فراموش مي كنيد.

 

جدا از اين، تنها همان حس خوشحالي و ازادي اي كه در موقع سواركاري حس مي كنيد و لذتي كه از آن به دست مي آوريد، چه از يادگيري يورتمه رفتن و چه از مقام آوردن در مسابقه ها كشوري، بسيار متمايز از هر احساسي است كه تابحال حس كرده ايد و به نحوه فوق العاده اي سبب كاهش استرس و اضطراب ميشود .

 

اين كه قابليت اين را داشته باشيد كه از حيواني بسيار بزرگتر و تنومند تر از خودتان نگهداري كنيد و وي را كنترل كنيد، تأثير باور نكردني اي بر روي اعتماد به نفس شما ميگذارد و خود به تنهايي هم حس فوق العاده اي به شما ميدهد . همچنين اگر شما با حيواني با اين عظمت و قدرت كار مي كنيد در حالي كه هر كار كوچك شما مي تواند بر روي حيوان تأثير بگذارد، بطور ناخواسته در قبال امنيت اسب و اطرافيانتان حس مسووليت مي كنيد.

 

اسب سواري نيازمند كسب دانش و مهارت زيادي است كه لازمه ي اين يادگيري و شناخت با اسب ها و رفتار و فيزيولوژي آن ها، وقت و صبر است. به همين علت اسب سواري مثل بسياري از ورزش هاي ديگر سبب افزايش صبر و بردباري مي شود.

 

 

اسب درماني ,تاثير اسب درماني براي بيماري‌هاي رواني ,اسب سواري

اسب درماني براي بالا بردن اعتماد به نفس

 

اسب ها، عواطف ديگر اسبهاي گله را مي فهمند و به آنها جواب مي‌دهند . چنانچه يكي از اسبهاي گله حس ترس كند ساير آن ها هم خواهند ترسيد. به همين ترتيب، اين موجودات به عواطف انسانها هم به روشي مشابه جواب مي‌دهند ، چنانچه شخصي با عصبانيت به يك اسب نزديك شود، اسب يا با حس خجالت از وي دور ميشود يا متقابلا به وي پرخاشگري خواهد كرد. اسب ابداً احساسات خود را مخفي نمي كند. به دليل همين خصوصيت، ميتواند به انسانها براي بهبود مشكلات رواني شان كمك كند.

 

اسب سواري سبب افزايش تمركز مي شود. مغز شما هم شبيه بدن شما براي تقويت قابليت هاي خود احتياج به تمرين دارد. اگر براي سواركاري مي رويد از همان لحظه اي كه آغاز به آماده كردن اسب خود براي سواري مي شويد تا لحظه اي كه در حال پايين آوردن زين از روي اسب خود هستيد به تمام جزييات توجه مي كنيد كه اين تمرين فوق العاده اي براي مغز به حساب مي آيد ، ولي چيزي كه بيش از همه سبب افزايش تمركز مي شود تمركز شما در موقع سواركاري براي هماهنگ بودن با حركات اسب است.

 

علاوه بر اين تحقيقات نشان داده كه يادگيري مداوم در طول زندگي مي تواند مانع از دست دادن حافظه شود، و حتي حرفه اي ترين سواركاران هم ميپذيرند كه در سواركاري پيوسته چيزهاي جديدي براي يادگيري وجود دارد .

منبع:

https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/horse8-therapy-mental.html