كاريزماتيك بودن چه اصولي دارد؟ اسرار كليدي كاريزما

۲۰ بازديد
كاريزماتيك،كاريزماتيك يعني چه،شخصيت كاريزماتيك

شخصيت كاريزماتيك

 

كاريزماتيك و كاريزما بودن يك فرد را شايد بتوان جذاب بودن در ارتباطات و برخوردهاي اجتماعي و صحبت كردن دانست، اما سوالي كه پيش مي‌آيد اين است كه؛ چطور مي‌توانيم به يك فرد كاريزماتيك تبديل شويم؟!

جالب است بدانيد معمولا افراد به صورت مادرزادي كاريزما متولد نمي‌شوند و شما مي‌توانيد به راحتي اصول كاريزماتيك بودن را بياموزيد.

 

كاريزماتيك و كاريزما بودن يك فرد را شايد بتوان جذاب بودن در ارتباطات و برخوردهاي اجتماعي و صحبت كردن دانست، اما سوالي كه پيش مي‌آيد اين است كه؛ چطور مي‌توانيم به يك فرد كاريزماتيك تبديل شويم؟!

 

كاريزما به چه معني است؟ و يا چه كساني كاريزما هستند؟

شايد براي شما هم پيش آمده باشد كه بخواهيد راجع به اين كلمه بيشتر بدانيد. كساني هستند كه در نزد افراد جامعه و معمول بسيار عزير و محترم و جذاب هستند و به اصطلاح عموم، مهره ي مار دارند و همه مشتاق شنيدن حرف ها و گرفتن تائيد اشان هستند و به هر جمعي كه وارد مي شوند ديگران را مانند آهن ربا جذب مي كنند. اين افراد، داراي شخصيت كاريزما هستند.

 

واژه ي كاريزما برگرفته از كلمه يوناني خاريسما مي باشد كه به معني جاذبه ذاتي است كه خود از خارتياس به معناي متانت، جذابيت، بركت و موهبت مي آيد. كاريزماتيك بودن به معني فرد موفق و يا پولدار بودن نيست. حتي به معني نحوه ارائه مطلبي و يا نوع پوشش هم نيست بلكه كاريزماتيك بودن يعني انجام يك سري كار هاي خاص.

 

مثلا بعضي از افراد با كار هايي كه مي كنند باعث مي شوند تا ما احساس مهم بودن و يا خاص بودن داشته باشيم. اين افراد ناخودآگاه و يا بر حسب عادت كارهايي انجام مي دهند كه ديگران دوست دارند وقت بيشتري را با آن ها بگذرانند يا بيشتر با آن ها صحبت كنند و يا حداقل كنار آن ها باشند تا توجهات نيز به آنها هم انتقال پيدا كند.كاريزما بودن يك خصلت ذاتي و اكتسابي است يعني اگر شما فر كاريزماتيكي هستيد، مي توانيد آن را تقويت و حفظش كنيد و اگر فرد كاريزماتيكي نيستيد مي توانيد آن را با بهره گيري از اصول مربوط به كاريزما بودن، بياموزيد.

 

كاريزماتيك،كاريزماتيك يعني چه،شخصيت كاريزماتيك

افراد معروف كاريزماتيك

 

ويژگي هاي افراد كاريزماتيك

 

- داشتن اعتماد به نفس

اولين دارايي افراد كاريزماتيك است، بدون هيچ ترديدي بايد بگوييم كاريزما و جذابيت و گيرايي، در وجود افراد با اعتماد به نفس به چشم ميخورد و از آن بهره برده اند. اعتماد به نفس به خودشان، آنچه كه هستند و آنچه كه نشان ميدهند.

 

از آنجايي كه كاريزما يك صفت خالص است و با ذره ايي از نمايش جذابيت و ساختگي بودن واقعيت خود را از دست ميدهد و به راحتي ميتوان تشخيص داد كه گيرايي فرد ساختگي است و تلاشي براي جذابيت است، از اين رو اعتماد به نفسمان هم بايد واقعي و بدون تلاش براي اعتماد باشد. سرمنشا اين اعتماد به نفس شناخت از خودشان، مهارتهايشان و قبول آنچه كه هستند، ميباشد.

 

- به ديگران محبت ميكنند بي آنكه توقعي داشته باشند

 به ديگران بدون هيچ چشم داشتي خوبي كنيد؛ به اين معني كه از كسي كينه به دل نگيريد، به روي ديگران لبخند بزنيد، تجارب و شكست هايتان را نزد ديگران بازگو كنيد، به كساني كه دوستشان داريد هديه بدهيد، به لطيفه هاي كه تعريف مي كنند بخنديد و خلاصه كلام اينكه عشق و محبت اتان را با دست و دلبازي خرج كنيد.

 

- خوش قول بودن

خوش قولي يكي از خصوصيات بارز انسان هاي معتبر و با آبرو است. تنها چيزي كه در اين دنيا داريد و خيلي با ارزش است، آبرو و اعتبارتان است. براي داشتن نام نيك و با آبرو بايد عمري تلاش كرد و فقط يك لغزش كافي است تا اعتبار و آبرو به باد فنا برود. پس اگر حتي ديگران هم بر سر قولشان نماندند، شما هميشه سعي كنيد كه قولتان را فراموش نكنيد و خوش قول باشيد.

 

 

- پنهان كار نبودن پنهان كار نبودن

به معناي مخفي كاري است و بيان نكردن حقايقي كه به نحوي به اين افراد وابسته است. افراد كاريزما دليلي براي پنهان كاري نميبينند و از آنچه كه هست و ميدانند اباعي ندارند. اين صفت با گستاخي بسيار متفاوت است. زيرا افراد كاريزما صادقانه عمل ميكنند از دروغ و پنهان كاري لذت نميبرند زيرا با خودشان و اطرافشان شفاف و واضح هستند و همين شفافيت باعث ميشود ديگران بيش از هر فرد ديگري به آنها اعتماد كنند. 8. از نشان دادن عيوب خود هراسي ندارند.

https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/principles8-charisma-key.html

10 ویژگی مهم در افراد کاریزماتیک کدامند؟

اعتماد به نفس

اولین و مهم ترین ویژگی در افراد کاریزماتیک داشتن اعتماد به نفس است. آنها به هرآنچه که هستند و هرچه انجام می دهند کاملا اعتماد دارند و خودشان را پذیرفته اند. این افراد بدون نمایش دادن و بدون تلاش برایوانمود کردنبه داشتن اعتماد به نفس، این ویژگی را دارند.  ابتدای شروع داشتن این ویژگی  در افراد از شناخت خود، شناخت مهارت ها و پذیرفتن آنها است.

حضور

این ویژگی نیز یکی از مهم ترین ویژگی های این نوع شخصیت هاست و تقریبا به اعتماد به نفس نزدیک است. این افراد واقعا با دیگران همراهی می کنند و کاملا به آنها توجه می کنند. در صورتی که فردی، فقط حضور داشته باشد اما توجهی به صحبتن های طرف مقابلش نداشته باشد، در بین افراد فردی مغرور و خود نما تلقی می شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.