آرشیو خرداد ماه 1400

معرفي لوازم آرايشي

كپي كردن متن و كپشن پست اينستاگرام

۵ بازديد

كپي كردن متن يا زيرنويس در اينستاگرام يكي از مواردي است كه بسياري از افراد نمي دانند چگونه انجام دهند. به همين دليل تصميم گرفتيم يك فيلم كوتاه 35 ثانيه اي بسازيم و آن را با شما همراهان هميشگي IR Social به اشتراك بگذاريم. به ياد داشته باشيد كه هنگام توليد كپي از هر محتوا چه متن ، كپشن در اينستاگرام يا مطالب ديگر ، به حقوق توليدكننده محترم احترام بگذاريد و هميشه منبع اصلي محتوا را در آن داشته باشيد.
مراحل كپي كردن عنوان يا متن در اينستاگراميك پست اينستاگرام انتخاب كنيد ؛روي گزينه سه نقطه در بالاي پست كليك كنيد ؛با انتخاب گزينه كپي كردن پيوند ، پيوند را براي ارسال كپي كنيد.وارد يك مرورگر تلفن همراه شويد ، مانند Chrome ، Opera ، Firefox يا هر مرورگري كه مي خواهيد.پيوندي را كه قبلاً كپي كرده ايد در مرورگر جايگذاري كنيد و از طريق مرورگر تلفن همراه پست مورد نظر را وارد كنيد.بخشي از متن زيرنويس را كه مي خواهيد كپي كنيد انتخاب كنيد ؛در آخر گزينه كپي را انتخاب كرده و متن جايگذاري شده را در هر مكاني كه مي خواهيم جاي گذاري كنيد.

چگونه يك چراغ مطالعه مناسب براي فرزندم بخرم؟

۸ بازديد

1 -  پيش از خريد چراغ‌ مطالعه، ارتفاع و پهناي ميز تحرير را اندازه‌گيري كنيد. سپس با توجه به پهناي ميز ارتفاع پايه چراغ انتخاب كنيد. براي مثال، چراغ‌هاي پايه كوتاه براي ميزي كه وسعت كمي دارد، مناسب‌اند. هر چه ارتفاع پايه چراغ بلندتر باشد، محيط بيشتري را روشن مي‌كند.

چگونه يك چراغ مطالعه مناسب براي فرزندم بخرم؟



2 - در نظر داشته ‌باشيد كه هنگام نشستن روي صندلي، نور چراغ بايد تا روي شانه‌ها باشد، يعني قسمت انتهايي حباب و پارچه چراغ بايد در امتداد خط گونه باشد تا نور پراكنده شده از آن چشم را اذيت نكند. به اين ترتيب، هنگام مطالعه نور به طور كامل بر كتاب پخش مي‌شود.

3 - توصيه مي‌شود براي مطالعه از لامپ‌هاي 150 واتي استفاده كنيد.

4 - پيش از خريد چراغ‌ مطالعه، حتما ارتفاع و سايز كلاهك چراغ را اندازه‌گيري كنيد تا لامپ چراغ از زير آن مشخص نباشد. زماني كه لامپ از زير كلاهك پارچه‌اي چراغ نمايان ‌شود نور به خوبي به اطراف نمي‌تابد و سايه خودلامپ هم مشخص مي‌شود. يكي از اصول نورپردازي، خلق كمترين سايه‌ها هنگام مطالعه است چرا كه ايجاد سايه‌ها موجب خستگي چشم مي‌شوند.

5 - چراغ‌هاي مطالعه بايد حدود 17 سانتي‌متر از منبع محيط كاري فاصله داشته‌ باشند تا روشنايي اين چراغ‌ها مفيد واقع شود.

جذابيت - چگونه باكلاس باشيم؟

۹ بازديد

جذابيت و باكلاس بودن يك مسئله رفتاري است. هيچ كس نمي‌تواند ميزان بهره خود از زيبايي را تعيين كند و همچنين خيلي از ثروتمندان هم هستند كه به هيچ وجه لباس و تيپ زيبايي ندارند، بنابراين فقط سليقه، ادب و شخصيت است كه مي‌تواند يك فرد را باكلاس و داراي جذابيت جلوه دهد و يا برعكس!

چگونه با كلاس باشيم؟‌

 

در اين مطالب مي‌توانيد بهترين و ساده‌ترين نكات درباره بالا بردن سطح فرهنگ و برخورد اجتماعي و همچنين معيارهاي جذابيت شخصي در لباس پوشيدن، صحبت كردن و مسايل وسيع‌تري را كه هم مربوط به زنان مي‌شود و هم مربوط به مردان، بياموزيد و به كار ببريد. هر نكته را به خوبي به ذهنتان بسپريد و هر روز سعي كنيد روي تعدادي از آن‌ها تمركز كنيد تا كم‌كم به يك عادت هميشگي و جزء شخصيتتان تبديل شود و شخصي با كلاس و جذاب باشيد.

 

نكاتي براي باكلاس و جذاب بودن

 

9. در آسانسور چطور باكلاس و جذاب باشيم؟

شما عجله داريد و اين قابل فهم است، اما اينكه ديگران را مورد اذيت قرار دهيد و به آن‌ها فشار بياوريد، اصلا قابل فهم نيست! اگر عجله داريد سعي كنيد در نزديكي در آسانسور بايستيد و به جاي هل دادن ديگران، نظم و ترتيب را رعايت كنيد تا در نظر ديگران باكلاس و جذاب باشيد.

 

باكلاس باشيم

 

10. باكلاس ها كيف دستي‌شان را كجا مي‌گذارند؟

آيا افراد باكلاس با داشتن يك كيف گران قيمت و شيك از يك برند معروف، باز هم حاضر هستند آن را درست وسط ميز و درمقابل چشم ديگران قرار دهند؟ خير باكلاس ها اين كار را نمي‌كنند چون شخصيتشان اجازه نمي‌دهد كه با يك كيف مورد بررسي قرار بگيرند.

هميشه كيفتان را در كنار صندلي يا زير ميز قرار دهيد!

 

رفتار باكلاس

 

11. پيژامه براي وقت خواب است!

خيلي از مردان و زنان فكر مي‌كنند كه مي‌توانند در خانه پيژامه بپوشند و اشكالي هم ندارد كه افراد خانواده و يا حتي دوستان و مهمان‌ها آن‌ها را با اين لباس ببينند، چون در خانه هستند، خير! اين طور نبايد فكر كنيد. پيژامه يك لباس راحتي، مخصوص خواب و بدون جذابيت است كه اصلا هم باكلاس نيست و نبايد آن را در موقع نهار و شام خوردن و بودن در كنار دوستانتان انتخاب كنيد.

 

جذاب و باكلاس باشيم

 

12. به حريم خصوصي كودكان احترام بگذاريد.

كودك شما همان چيزي را مي‌آموزد كه در رفتار شما مي‌بيند و نه در گفته‌هايتان! پس هنگام ورود به حريم شخصي آن‌ها، مانند يك فرد با كلاس و جذاب، در بزنيد و اجازه بخواهيد. اگر قصد كنترل كردن رفتارهاي آن‌ها را داريد، بايد بگوييم كه اين راهش نيست.

 

جذابيت در رفتار

 

13. در سينما چطور باكلاس باشيم؟

همه افراد براي فيلم ديدن به سينما مي‌آيند حتي خود شما، پس فقط فيلم ببينيد و از صحبت كردن با نفر كناري يا تلفن بپرهيزيد، چون حتما با تذكر ديگران مواجه خواهيد شد كه اين اصلا براي باكلاس بودنتان خوب نيست!

 

اصول باكلاس بودن

 

14. چگونه مثل باكلاس‌ها به مهماني برويم؟

مهم‌ترين چيزي كه بايد در مهماني رفتن به آن توجه كنيد، لباس و سر و وضعتان نيست، اين است كه با اطلاع قبلي به منزل كسي برويد. هيچ كس هميشه در بهترين وضعيت خود قرار ندارد و ممكن است مشكلات و گرفتاري‌هايي داشته باشند و يا اصلا بخواهند براي كاري به جايي بروند. پس مثل يك فرد باكلاس چند ساعت قبل از رفتنتان به ديدار آن‌ها، با ايشان تماس بگيريد و از آن‌ها وقت ملاقات بخواهيد تا كاملا هم باكلاس و جذاب جلوه كنيد!

از كجا بفهميم مرد زندگي مان عاشق ما است يا از ما سوء استفاده مي كند؟

۱۰ بازديد

بسياري از زنان، به ويژه دختران جوان، اغلب در روابط عاشقانه ي خود احساس ناامني رواني مي كنند. اين تصورات منفي گاهي موجه هستند، اما گاهي هم ممكن است به خاطر احساس ناامني رواني اي كه در خود ما وجود دارد يا تجربه ي بد روابط عاطفي قبلي، نسبت به احساسات شريك عاطفي خود مردد شده باشيم. خوشبختانه نشانه هاي زيادي وجود دارد كه مي توانند به ما كمك كنند تا متوجه شويم شريك عاطفي ما واقعاً به ما علاقه دارد يا در حال سوء استفاده از ما است. در ادامه به اين نشانه ها خواهيم پرداخت.

چگونه بفهميم كسي احساسات ما را به بازي گرفته است؟

 

دوست تان دارد اگر لحظه اي از شما چشم برنمي دارد

نشانه هاي مردان عاشق

مردي اگر واقعاً دوست تان داشته باشد، نمي تواند از شما چشم بردارد. بيشتر مردان اين نگاه خاص را فقط زماني دارند كه زن زندگي شان را در آراسته ترين حالت خود مي بينند. اما اگر متوجه شده ايد كه مرد محبوب تان زماني كه سرگرم كارهاي ساده و روزمره ي زندگي مثل پختن غذا يا پوشيدن پالتويتان هستيد هم با شگفتي و هيجان به شما نگاه مي كند، احتمالاً به اين معني است كه او عاشق شما است.

از شما سوء استفاده مي كند اگر به شما احساس خاص بودن نمي دهد

شما احساس مي كنيد براي او هيچ فرقي با زن هاي قبلي زندگي اش يا حتي دوستانش نداريد. ممكن است شما را دائماً با ديگران مقايسه كند يا اصلاً هيچ محبت و علاقه اي نشان ندهد. اگر احساس مي كنيد كه براي او هيچ فرقي با ديگران نداريد، احتمالاً او براي شما ارزشي قائل نيست.

دوست تان دارد اگر برخلاف انتظارتان، واكنش بدي ندارد

همه ي ما انسان ها در زندگي خود مشكلات و اشتباهاتي داريم. اما اگر شريك عاطفي شما چيزهاي زيادي درمورد گذشته ي شما مي داند مثل مسائلي كه باعث افتخارتان نيستند اما با اين وجود، باز هم در كنار شما باقي مانده، احتمالاً او بيشتر از آنچه فكر مي كنيد به شما علاقه دارد. پذيرش تمام ابعاد يك فرد و نه فقط ابعاد مطلوب او، از وجود يك رابطه عاطفي و عشق پخته حكايت دارد.

از شما سوء استفاده مي كند اگر دائماً احساس گناه مي كنيد

شما احساس مي كنيد هيچ كاري را نمي توانيد درست انجام دهيد، از حل مشكلات كاري گرفته تا انتخاب غذا براي حيوان خانگي تان. اگر دائماً اين احساس را داريد كه هر كاري هم كه انجام دهيد، هيچ وقت كافي نيستيد و مي توانستيد عملكرد بهتري داشته باشيد، معني اش آن است كه بايد رابطه عاطفي تان را تمام كنيد. اشكالي ندارد كه سعي كنيم به شريك عاطفي خود كمك كنيم به انسان بهتري تبديل شود، اما اين تغييرات بايد از طريق علاقه و توجه اعمال شود، نه اينكه به او احساس گناه دهيم.

دوست تان دارد اگر مي داند كه رفتارش چه تأثيري مي تواند روي شما داشته باشد

همه ي ما الگوهاي رفتاري خودمان را داريم اما هميشه كاملاً متوجه تأثير آن ها روي ديگران نيستيم. اگر متوجه شده ايد كه شريك عاطفي تان به خودآگاهي بيشتري رسيده و سعي مي كند طوري رفتار كند كه از او دلخور يا نااميد نشويد، اين نشانه ي خوبي محسوب مي شود. اما به خاطر داشته باشيد اگر مسأله اي شما را نگران كرده يا مي خواهيد او رفتار ديگري داشته باشد، بهتر است در اين مورد با يكديگر صحبت كنيد و از او انتظار نداشته باشيد كه خودش اين موضوع را متوجه شود. مرد زندگي تان نمي تواند ذهن شما را بخواند.

از شما سوء استفاده مي كند اگر برايتان وقت نمي گذارد

شما و شريك عاطفي تان باهم براي انجام كاري برنامه ريزي مي كنيد اما او لحظه ي آخر برنامه را به هم مي زند. يا مدت ها طول مي كشد تا جواب پيغام ها يا تماس هايتان را بدهد. درست است ممكن است گاهي سرش شلوغ باشد، اما كسي كه واقعاً براي شما احترام قائل باشد مي تواند چند لحظه اي از وقتش را براي شما آزاد كند. اگر احساس مي كنيد كه او براي وقت شما ارزش قائل نيست، احتمالاً فقط مواقعي باهم وقت مي گذرانيد كه براي او و برنامه اش مناسب است.

لباس زير فانتزي فاق باز

۴ بازديد

لباس زير فانتزي فاق باز

شايد بتوان لقب جذاب‌ترين نوع لباس زير را به اين مورد داد چرا كه اين لباس زير با داشتن بندي در دو طرف و پارچه‌اي توري بدون فاق، بسيار متفاوت بوده و مي‌تواند موجب تحريك همسرتان شود.

لباس زير فانتزي زنانه و دخترانه

 

وجود انواع رنگ‌ها و طرح‌هاي مختلف در اين مدل سبب جذب خانم‌هاي زيادي براي سفارش آن شده است.

لباس زير فانتزي
لباس زير فانتزي

لباس زير فانتزي دانتل

همانطور كه مي‌دانيد دانتل جزو كارهاي بسيار مرغوب و زيبايي است كه براي خانم‌ها جذابيت زيادي دارد. استفاده از دانتل در قسمت‌هاي حساس لباس زير سبب جذب افراد زيادي به اين مدل شده است.

با انتخاب رنگ‌هاي متفاوت آن مي‌توانيد از داشتن لباس زير مرغوب و جذاب لذت ببريد.

لباس زير فانتزي
لباس زير فانتزي

لباس زير فانتزي سه تيكه

لباس زيرهاي زنانه سه تيكه جزو مواردي است كه مي‌تواند باعث تنوع شود و استفاده از آنها خالي از لطف نيست.

مثلا لباس زيرهاي سه تيكه‌اي كه يك بند در قسمت كمر دارند و امكان اتصال جوراب‌هاي زنانه به آن نيز فراهم است، يكي از انواع لباس زيرهاي پرطرفدار فانتزي سه تيكه به حساب مي‌آيد.

لباس زير فانتزي
لباس زير فانتزي

لباس زير فانتزي گيپور

طرح‌هاي گيپور يكي ديگر از پر طرفدارترين انواع لباس زير به حساب مي‌آيند. اين طرح‌ها در رنگ‌هاي مختلفي وجود دارند و شما مي‌توانيد با توجه به سليقه خودتان يا همسرتان يكي را برگزينيد.

لباس زير فانتزي

لباس زير فانتزي بندي

اين نوع لباس زير بسيار تحريك كننده است چرا كه شورت آن كاملا بندي بوده و بسيار جذاب است و همچنين در هيچ قسمت آن تور يا پارچه‌اي ديگر به كار نرفته است.

همين مورد سبب متفاوت شدنش از بقيه انواع لباس زيرها مي‌شود. اگر مي‌خواهيد يك لباس زير متفاوت و جذاب داشته باشيد، اين مدل را از دست ندهيد.

لباس زير فانتزي
لباس زير فانتزي

لباس زير فانتزي گلدوزي شده

از ديگر انواع لباس زيرهاي جذاب مي‌توان به ست لباس زير گلدوزي شده اشاره كرد. با گلدوزي‌هاي منحصر به فرد و زيبا در قسمت‌هاي حساس لباس زير توانسته‌اند مدلي منحصر به فرد و دلربا را خلق كنند.

اين امر سبب جذب طرفداران زيادي به خود شده است. همچنين انواع گلدوزي‌ها در رنگ‌ها و مدل‌هاي مختلف سبب تنوع همين مدل شده است.

تكنيك غلبه بر نااميدي از آينده

۴ بازديد

همه افراد براي ادامه دادن زندگي خود به اميد نياز دارند. گاهي در زندگي با مشكلات و ناملايماتي روبرو مي شويم كه سبب ايجاد حس نااميدي به آينده درافراد مي شود.

تكنيك غلبه بر نااميدي از آينده

 

احساسات منفي و نااميدي در زندگي، ما را از رسيدن به موفقيت باز مي دارد و زندگي ما را با مشكلات زيادي روبه رو مي سازد. اميد به آينده راه رسيدن به موفقيت را هموار مي كند زيرا در اينصورت در فرد انگيزه ايجاد مي شود. اگر نسبت به آينده نااميد هستيد، اين بخش از نمناك را مطالعه نماييد تا بتوانيد بر نااميدي غلبه نماييد.

غلبه بر نااميدي با احترام به خود

اگر هميشه غرق در افكار نامشخص و پريشاني هستيد و به آينده احساس بدي داريد با انجام كارهاي كوچك و مثبت بر اين نا اميدي غلبه كنيد مثلا به فكر خودتان باشيد، لباس بپوشيد بيرون برويد با يك دوست قدم بزنيد و خوش و بش كنيد، به تعطيلات كوتاه برويد و موسيقي گوش كنيد، كوچك ترين موفقيت خود جشن بگيريد و براي تقدير از خود هديه اي بخريد.

غلبه بر نااميدي با يادداشت اهداف

اگر احساس نموديد كه هيچ ديد مثبتي به حال و آينده نداريد، اهدافتان را ياداداشت كنيد و بر روي ديوار، يخچال، سقف و جلوي ديدتان بچسبانيد تا بتوانيد زمان بروز نا اميدي به آن ها نگاه كنيد. هر روز به اهداف و آرزوهايتان نگاه كنيد تا انرژي و انگيزه شما افزايش يابد.

غلبه بر نااميدي با عدم تمركز بر روي مشكلات پيش پا افتاده

اگر مي خواهيد دچار نا اميدي نشويد و از اهداف خود دور نشويد، بدانيد اهدافتان چيست و خود را سرگرم حل درگيري ها و مشكلات پيش پا افتاده نكنيد. هيچگاه اين سؤال را كه “چرا چنين اتفاقي افتاد؟” از خود نپرسيد زيرا اين سوال شما را در گذشته نگه داشته و جلوي پيشرفتتان را مي گيرد و كمكي براي حل مشكل شما نمي كند.

غلبه بر نااميدي با حذف كارهاي بيهوده

هر كاري كه وقت و هزينه شما را تلف مي كند و هيچ حاصلي در بر ندارد را از برنامه زندگيتان حذف كنيد و براي حل مشكلاتتان درگير يافتن راه حل هايي ( مانند يافتن راه حل در سايت هاي مختلف ) نشويد كه وقت شما را تلف كند و تا مي توانيد بر روي كار فعلي خود تمركز كنيد.

غلبه بر نااميدي با تمركز بر عمل

زمانيكه نا اميد مي شويد، شور و اشتياق اوليه خود را از دست مي دهيد و احساس مي كنيد كه نمي توانيد كار به جايي ببريد و به انجام كاري روي مي آوريد كه فكرتان را از اهدافتان دور كند و در واقع از كار اصلي طفره مي رويد. براي اينكه نا اميد نشويد اهداف از پيش تعيين شده را داشته باشيد و مسير مناسبي را براي خود انتخاب كنيد و هيچگاه وقت زيادي را صرف نگراني نكنيد زيرا نگراني سبب اتلاف انرژي مي شود و شما را از حركت به جلو باز مي داريد پس تنها اهل عمل باشيد و با روحيه مثبت به سمت جلو حركت كنيد تا دليلي براي نگراني هايتان وجود نداشته باشد.

غلبه بر نااميدي با مثبت انديشي

افراد موفق هيچگاه نا اميد نمي شوند چرا كه افكار منفي را از خود دور نگه مي دارند. اين افراد در همه حال مثبت انديش هستند و هيچ جايگاهي براي شكست در ذهن اين افراد وجود ندارد. داشتن افكار مثبت و اميد سبب مي شود شما به اهداف و آرزوهايتان دست يابيد.

غلبه بر نااميدي با افزايش تعاملات اجتماعي

انسان به عنوان موجودي اجتماعي، با اطرافيان خود ارتباط دارد و از حمايت آنها بهره مند مي شود. براي رسيدن به اهداف، حمايت خانواده و دوستان بسيار تاثيرگذار است. بنابراين انسان ها بايد روابط اجتماعي خود را گسترش دهند و با افرادي تعامل داشته باشند كه مايل به شنيدن داستان آنها هستند و به چشم اندازي كه براي زندگي شان تعريف كرده اند، باور داشته و حاميان خوبي باشند. اين افراد زمان بروز نااميدي و در هنگام برخورد با دشواري ها مايهٔ آرامش هستند و كمك مي كنند دوباره به مسير اصلي بازگرديم.

غلبه بر نااميدي با دستيابي به دانش

بارها در بخش هاي مختلف نمناك عنوان شده است كه براي پيش روي آگاهانه و دست يابي به اهداف مان به دانش و عمل نياز داريم. بدون دانش و عمل ، اميد ، فريبي روان شناختي است. براي رسيدن به خواسته ها به كسب دانش بپردازيد و گام هاي حساب شده برداريد. دانش، قدرت و اطلاعات توانايي گرفتن تصميم هاي حساب شده را به ما مي دهد و سبب تقويت باورهاي ما مي شود.

غلبه بر نااميدي با تمركز بر زمان حال

داشتن اميد گاهي سبب انحراف افكار ما از زمان حال مي شود، بدين معني كه با داشتن اميد و با فكر كردن به آينده ممكن است زمان حال را از دست بدهيم. از دست دادن زمان حال سبب شكست در اهداف بلند مدت مي شود پس نبايد زمان بيش ازاندازه صرف برنامه ريزي براي آينده كنيم و بايد جريان كنوني زندگي را بپذيريم و با آن كنار بياييم، اين پذيرش باعث آرامش دروني و مانع وابستگي بيش ازاندازه به آينده مي شود.

غلبه بر نااميدي با قدرداني و سپاسگزاري

طبق قانون جذب قدردان داشته هايتان (مادي و معنوي) باشيد تا چيزهاي بيشتري به دست آوريد. زماني كه دچار نا اميدي گشتيد، نگاه خود را تغيير دهيد و فقط به مشكلات خود نيانديشيد بلكه نفسي عميق بكشيد و به همهٔ چيزها و افراد با ارزش زندگي خود نگاه كنيد و به خاطرشان سپاسگزار و قدردان باشيد. مي توانيد دفترچه اي براي قدرداني تهيه كنيد و درون آن مواردي كه قدردان وجودشان هستيد را بنويسيد. بدانيد كه شكرگذاري، قدرداني و دوري از حس نااميدي بر داشته هايمان اضافه مي كند.

غلبه بر نااميدي با عدم تمركز بر افكار منفي

زماني كه نا اميد مي شويد، خود را از دايره منفي گرايي ها نجات دهيد و بيانديشيد كه آيا واقعا هيچ كاري از دستتان بر نمي آيد؟ اگر بيشتر فكر كنيد، مطمئناً يك راه پيدا مي كنيد كه به شما كمك كند. پس هميشه يك راه وجود دارد كه شما را از نا اميدي برهاند، هيچ وقت كاملا نا اميد نشده و منفي گرا نباشيد بلكه بر روي نكات مثبت تمركز كنيد و راهي را پيدا كنيد كه شما را به نتيجه برساند و از نااميدي ها نجات دهد.

غلبه بر نااميدي با ثبت تمام كارهاي خود

كارهاي خود راثبت كنيد تا دريابيد كه در طول يك ماه تا چه حد پيشرفت كرده ايد و چه كارهاي بي ارزشي انجام داده ايد كه شما را از رسيدن به اهداف باز مي دارد پس حواس خود را بيش از اين ها جمع كنيد. اين كار سبب مي شود با ديدن موفقيت هايتان شگفت زده شويد و دچار نااميدي نشويد. با تهيه ليست همچنين مي توانيد تشخيص دهيد كه در كدام زمينه ها مؤثرتر عمل كرده ايد و در كدام قسمت ها كمي ضعيف بوده و نياز به تلاش بيشتري داريد.

غلبه بر نااميدي با داشتن ذهن باز

داشتن يك ذهن باز سبب مي شود راه حل هاي متفاوت را پيدا كرده و آنها را به كار ببنديد و يك ذهن بسته نمي تواند راه حل هاي ممكن را بررسي كرده و آنها را تشخيص دهد. زماني كه مشكلات بر سر راه اهداف سبب خستگي ذهنيتان شد كمي استراحت كنيد و با داشتن حس شوخ طبعي اين گونه احساس ها را به سرعت از ميان برداريد.

غلبه بر نااميدي با مديريت انتظارات

اگر انتظارات شما از خودتان غير منطقي و دور از انتظارباشد، انگيزه شما از بين رفته و به نااميدي دچار خواهيد شد بنابراين با توجه به امكاناتتان اهداف قابل دستيابي داشته باشيد تا دچار نا اميدي نشويد. انتظارات منطقي كه دستيابي به آن ها راحت تر است سبب مي شود قدم هاي خود را محكمتر به سمت آينده برداريد و دچار نا اميدي نشويد.

غلبه بر نااميدي با داشتن يك نقشه جايگزين

براي رسيدن به اهداف خود داشتن يك نقشه و برنامه كافي نيست بلكه بهتر است هميشه يك نقشه دومي نيز داشته باشيد تا اگر برنامه اصلي شما درست پيش نرفت و زماني كه شكست خورديد از دل خاكستر بر خيزيد و راه را ادامه دهيد. داشتن پلن B سبب مي شود هرگز به نا اميدي دچار نشويد و در زمان شكست راه ديگري براي رسيدنبه اهداف داشته باشيد.

غلبه بر نااميدي با يادآوري موفقيت هاي گذشته

زندگي عرصه شكست ها و پيروزي ها است و همه ما در زندگي گذشته خود موفقيت هاي ريز و درشتي داشته ايم . اگر دچار نا اميدي شديد، موفقيت هاي خود را به ياد آوريد و عرصه را بر شكست ها و نا اميدي تنگ كنيد. يادآوري موفقيت ها باعث ايجاد انگيزه و اميد بيشتر در شما مي شود و اميد سبب مي شود، مسير زندگي و آينده روشن تر و قابل دسترس تر باشد.

چگونه شرايط سخت را تحمل كنيم؟

۹ بازديد

زندگي مدرن با تغيير و تحولات سريع، پيچيده و گاه مهار نشدني، نياز انسان به مهارت هاي انعطاف پذيري و مديريت شرايط را دو چندان كرده است. يكي از اين مهارت ها، تاب آوري است.

چگونه شرايط سخت را تحمل كنيم؟



تاب آوري چيست؟
واژه تاب‌آوري را مي‌توان توانايي بيرون آمدن از شرايط سخت يا تعديل آن، تعريف كرد. در واقع تاب‌آوري ظرفيت افراد براي سالم ماندن ، مقاومت و تحمل شرايط سخت و پر خطر است كه فرد نه تنها بر آن شرايط دشوار فايق مي آيد بلكه طي آن و با وجود آن، قوي تر نيز مي‌شود. تاب‌آوري درباره كساني به كار مي رود كه در معرض خطر قرار مي گيرند ولي دچار اختلال نمي‌شوند از اين رو شايد بتوان نتيجه‌گرفت كه مواجه شدن با خطر، شرط لازم براي كسب تاب آوري است اما شرط كافي نيست. عوامل تاب‌آور باعث مي‌شود فرد در شرايط دشوار و با وجود عوامل خطرزا، ظرفيت‌هاي خود را در دست يابي به موفقيت و رشد كشف كند و از اين چالش و آزمون به عنوان فرصتي براي توانمند كردن خود بهره جويد.

ويژگي هاي تاب آوري
تاب‌آوري پنج ويژگي مهم دارد: 1- تاب‌آوري روندي پويا و ديناميك است نه يك وضعيت ثابت. 2- تاب‌آوري، موقعيتي است يعني رفتاري سازگارانه در يك موقعيت ممكن است در موقعيت ديگر ناسازگار باشد. 3- تاب‌آوري محصول تعامل ويژگي‌هاي شخصيتي و ذاتي با فاكتورهاي محيطي است. 4- تاب‌آوري در موقعيت هايي كه چندين خطر وجود دارد، پيچيده تر است. 5- تاب‌آوري مي‌تواند آموختني باشد.

عوامل حمايتي تاب‌آوري
عوامل حمايتي كه به تاب‌آوري منجر مي‌شود، عبارت است از: الف) عوامل كودكي مانند خلق و خوي مثبت و توان اجتماعي. ب) عوامل خانوادگي شامل والدين حمايت كننده و تعيين قواعد به صورت همسان. ج) عوامل اجتماعي، مانند روابط مثبت با افراد بزرگ سال مهم، كدوم ارز ديجيتال رو بخريم تا بيش از 500درصد سود كنيم؟ سريع ثبت نام كنيد
سايت ساختن رو رايگان امتحان كن - واقعاً راحته


ويژگي‌هاي افراد تاب‌آور
1 - احساس اعتماد به نفس و كارآمدي كه اجازه مي‌دهد با موفقيت چالش‌هاي زندگي را پشت سر بگذارند.
2- موضع گيري فعال در برابر يك مشكل يا مانع.
3- توانايي نگاه به مشكل به عنوان مسئله اي كه مي‌توانند آن را كند و كاو كنند، تغيير دهند، تحمل كنند يا دوباره به طريق ديگر حل كنند.
4- داشتن صفاتي از قبيل سرسختي، مقابله و خلق و خوي و احساسات مثبت.

روش هاي ايجاد تاب آوري در خود
روابط خود را گسترش دهيد: روابط خود را با اعضاي خانواده، فاميل، دوستان يا سايرين گسترش دهيد و مستحكم كنيد. دريافت كمك و حمايت از كساني كه به فرد علاقه مندند و به سخنان شان گوش مي‌دهند، تاب‌آوري را تقويت مي‌كند.

به سوي هدف‌هاي خود حركت كنيد: به جاي تمركز بر تكاليفي كه به نظر غيرقابل دسترسي هستند به سمت اهداف واقعي حركت كنيد. از خود بپرسيد «امروز چه كاري مي‌توانم انجام دهم كه به حركت من در مسيري كه مي خواهم طي كنم، كمك مي كند».
 پيشنهاد ويژهتست روانشناسي,آزمون شخصيت شناسي,تست معتبر شخصيت شناسيشركت در آزمون معتبر روانشناسي پيشرفته نئوكلاه,كلاه نقاب دار,عينكباعينك آفتابي خاص به استقبال تابستان بروخدمات حقوقي و ثبت ,وكالتدرخواست مجرب ترين وكلا طلاق توافقي
به فرصت‌ها به عنوان موقعيتي براي يافتن خود نگاه كنيد: بسياري از افراد در حالي كه رويدادهاي ناگوار و شرايط سخت را تجربه كرده اند، گزارش هايي از داشتن احساس خودارزشمندي فزاينده و معنويت رشد يافته را بيان كرده اند.

چشم انداز اميدوارانه را براي خود حفظ كنيد: چشم اندازي خوش بينانه شما را قادر مي‌سازد انتظار وقايع خوب را در زندگي داشته باشيد و به جاي نگراني از آن چه از آن مي ترسيد، سعي كنيد آن چه را كه دوست داريد و مي‌خواهيد، تصور كنيد. اعتقاد به آينده بهتر، احساس اميد و هدفمندي و باور به اين كه مي‌توانيد زندگي و آينده خود را كنترل كنيد، تاب آوري شما را به نحو شگفت انگيزي ارتقا مي دهد.

تغيير را به عنوان بخش جدايي ناپذيري از زندگي بپذيريد: پذيرفتن رويدادهايي كه نمي‌توان آن‌ ها را تغيير داد، به شما كمك مي كند تا بر رويدادهايي كه قابل تغييرهستند، تمركز كنيد.

خود را به عنوان فردي ارزشمند و قابل احترام و توانمند بشناسيد: بي قيد و شرط دوست داشتن و سعي در شناخت نقاط مثبت خود و پرورش دادن آن‌ها و از طرف ديگر شناخت نقاط ضعف خود و كتمان نكردن آن‌ها دو فايده براي شما دارد. اول اين كه مي توانيد با شناخت درست نقاط ضعف خود و با واقع بيني، آن ها را برطرف كنيد. دوم اين كه اگر اين ضعف ها قابل برطرف كردن نيستند، با پذيرش و كنار آمدن با آن ها اعتماد به نفس، خود ارزشمندي و در نهايت سلامت روان خود را افزايش دهيد.

احساس كفايت اجتماعي را در خود پرورش دهيد: مهارت‌ها و راهبردهاي اجتماعي شامل مهارت‌هاي گفت و گو، جرئت‌مندي و شنيدن صداي ديگران و احترام گذاشتن به احساسات و عقايد ديگران را در خود پرورش دهيدو با ديگران همدل شويد. برقراري رابطه توام با احترام متقابل و با ديگران موجب به هم پيوستگي اجتماعي يعني احساس تعلق به افراد، گروه‌ها و نهادهاي اجتماعي مي شود و تاب آوري شما را در برابر دشواري ها افزايش مي دهد.

دلايل نفخ بعد خوردن غذا كه بايد آنها را جدي بگيريد

۳ بازديد

سريع غذا خوردن

اگر شما هم از آن دسته افرادي هستيد كه خيلي سريع غذا و يا ميان وعده هايتان را مي خوريد، ممكن است دچار نفخ شويد؛ زيرا معده شما سعي مي كند اين گونه با هجوم ناگهاني غذا يا نوشيدني ها روبرو شود. توصيه مي شود حتما غذايتان را خوب بجويد. تركيب بزاق با ذرات ريز غذا باعث هضم راحت تر آن و در نتيجه نفخ و احساس بادكردگي كمتر مي شود.

دلايل نفخ بعد خوردن غذا

 

همچنين خيلي سريع غذا خوردن، شما را از طريق ديگري هم در معرض خطر نفخ قرار مي دهد؛ بدين ترتيب كه شما زمان كافي براي دريافت پيام "سيري" را به بدنتان نمي دهيد و در نتيجه دچار پرخوري مي شويد. بنابراين اگر شما خيلي سريع غذا بخوريد، احتمال پرخوري بالاتر مي رود، زيرا مغزتان هنوز اين پيام را دريافت نكرده كه معده شما پر است.

علاوه بر دو مورد ذكر شده در قسمت بالا؛ مصرف نوشيدني ها با ني و يا خيلي سريع غذا خوردن باعث مي شوند به راحتي مقدار زيادي هوا را هم با آن ها وارد معده كنيد، كه اين موضوع مي تواند باعث نفخ شود.

مصرف غذاهاي توليد كننده گاز

در واقع اين فقط نحوه غذا خوردن شما نيست كه بر احساس پُري شما بعد از صرف غذا تأثير مي گذارد، بلكه آنچه مي خوريد نيز مهم و تأثيرگذار است. از مهم ترين غذا هاي رايجي كه مي توانند باعث نفخ شوند مي توان به برخي سبزيجات، شيرين كننده هاي مصنوعي و مواد غذايي حاوي فروكتان (نوع خاصي از قند كه هضم سختي دارد) اشاره كرد. از ميان مواد غذايي طبيعي كه فروكتوز بالايي دارند مي توان به انگور، كلم بروكلي، مارچوبه، قارچ، پياز، نخودفرنگي و فراورده هاي گوجه فرنگي اشاره كرد.

غذا هاي پرچرب: غذا هاي چرب مي توانند احساس پُري ناراحت كننده اي را به وجود بياورند. در واقع هضم چربي بيش از كربوهيدرات يا پروتئين طول مي كشد، بنابراين معده را به مدت طولاني تري پر نگه مي دارد. شايد لازم باشد در هر وعده غذايي ميزان چربي دريافتي تان را كاهش دهيد تا احساس نفخ كمتري كنيد. نوشيدني هاي گازدار هم به نوبه خود موجب تجمع بيشتر هوا در معده و در نتيجه نفخ و احساس بادكردگي يا حتي آروغ و گاز معده مي شوند.

وجود يك مشكل گوارشي در بدن

گاهي اوقات هم مهم نيست چه مي خوريد يا چگونه مي خوريد، وجود يك اختلال در دستگاه گوارش مانند عدم تحمل لاكتوز، IBS يا بيماري سلياك ممكن است عامل ايجاد نفخ يا بدتر شدن آن باشد.

IBS در خانم ها شيوع بيشتري دارد و با اين كه آزمايش هاي دقيقي براي تشخيص آن و يا درمانش وجود ندارد اما اغلب با مواردي مانند رژيم غذايي، پايين آمدن سطح استرس و تغيير برخي از شيوه هاي زندگي، قابل مديريت است. به همين دليل مهم است كه با پزشكتان در مورد نفخ يا ساير مشكلات گوارشي كه به آن دچار هستيد، صحبت كنيد.

 يبوست

براساس گزارش هاي موجود حدود 80 درصد افرادي كه يبوست دارند علائمي از نفخ شديد را نشان مي دهند. بسياري از افراد مبتلا به يبوست سعي مي كنند بدون مراجعه به پزشك، اين مشكل را به تنهايي برطرف كنند اما در بيشتر موارد، يبوست عوامل زيادي دارد، بنابراين اگر از يبوست هميشگي يا مزمن رنج مي بريد، بايد با يك متخصص گوارش مشورت كنيد تا يك برنامه عملي مدون براي شما در نظر بگيرد.

به جز شرايط پزشكي و عادت هاي غذايي كه مي توانند باعث نفخ شوند، مي توان به برخي فاكتور هاي سبك زندگي نيز اشاره كرد. در واقع مواردي مانند آدامس جويدن، سيگار كشيدن، استفاده از پروتز هاي دنداني شل و نامناسب و مصرف ناكافي فيبر در اين زمينه دخيل هستند.

چه زماني بايد به پزشك مراجعه كرد؟

متخصصان بر اين باورند اگر گاهي اوقات بعد از خوردن غذا احساس نفخ يا پُري كنيد، جايي براي نگراني نيست؛ اما اگر به طور مرتب دچار درد هاي فوقاني يا تحتاني شكم، گرفتگي ها، يبوست يا حالت تهوع مي شويد و يا تغييري در عادت روده اي بدن شما به وجود آمده بايد به يك متخصص گوارش مراجعه كنيد.