تكنيك غلبه بر نااميدي از آينده

۵ بازديد

همه افراد براي ادامه دادن زندگي خود به اميد نياز دارند. گاهي در زندگي با مشكلات و ناملايماتي روبرو مي شويم كه سبب ايجاد حس نااميدي به آينده درافراد مي شود.

تكنيك غلبه بر نااميدي از آينده

 

احساسات منفي و نااميدي در زندگي، ما را از رسيدن به موفقيت باز مي دارد و زندگي ما را با مشكلات زيادي روبه رو مي سازد. اميد به آينده راه رسيدن به موفقيت را هموار مي كند زيرا در اينصورت در فرد انگيزه ايجاد مي شود. اگر نسبت به آينده نااميد هستيد، اين بخش از نمناك را مطالعه نماييد تا بتوانيد بر نااميدي غلبه نماييد.

غلبه بر نااميدي با احترام به خود

اگر هميشه غرق در افكار نامشخص و پريشاني هستيد و به آينده احساس بدي داريد با انجام كارهاي كوچك و مثبت بر اين نا اميدي غلبه كنيد مثلا به فكر خودتان باشيد، لباس بپوشيد بيرون برويد با يك دوست قدم بزنيد و خوش و بش كنيد، به تعطيلات كوتاه برويد و موسيقي گوش كنيد، كوچك ترين موفقيت خود جشن بگيريد و براي تقدير از خود هديه اي بخريد.

غلبه بر نااميدي با يادداشت اهداف

اگر احساس نموديد كه هيچ ديد مثبتي به حال و آينده نداريد، اهدافتان را ياداداشت كنيد و بر روي ديوار، يخچال، سقف و جلوي ديدتان بچسبانيد تا بتوانيد زمان بروز نا اميدي به آن ها نگاه كنيد. هر روز به اهداف و آرزوهايتان نگاه كنيد تا انرژي و انگيزه شما افزايش يابد.

غلبه بر نااميدي با عدم تمركز بر روي مشكلات پيش پا افتاده

اگر مي خواهيد دچار نا اميدي نشويد و از اهداف خود دور نشويد، بدانيد اهدافتان چيست و خود را سرگرم حل درگيري ها و مشكلات پيش پا افتاده نكنيد. هيچگاه اين سؤال را كه “چرا چنين اتفاقي افتاد؟” از خود نپرسيد زيرا اين سوال شما را در گذشته نگه داشته و جلوي پيشرفتتان را مي گيرد و كمكي براي حل مشكل شما نمي كند.

غلبه بر نااميدي با حذف كارهاي بيهوده

هر كاري كه وقت و هزينه شما را تلف مي كند و هيچ حاصلي در بر ندارد را از برنامه زندگيتان حذف كنيد و براي حل مشكلاتتان درگير يافتن راه حل هايي ( مانند يافتن راه حل در سايت هاي مختلف ) نشويد كه وقت شما را تلف كند و تا مي توانيد بر روي كار فعلي خود تمركز كنيد.

غلبه بر نااميدي با تمركز بر عمل

زمانيكه نا اميد مي شويد، شور و اشتياق اوليه خود را از دست مي دهيد و احساس مي كنيد كه نمي توانيد كار به جايي ببريد و به انجام كاري روي مي آوريد كه فكرتان را از اهدافتان دور كند و در واقع از كار اصلي طفره مي رويد. براي اينكه نا اميد نشويد اهداف از پيش تعيين شده را داشته باشيد و مسير مناسبي را براي خود انتخاب كنيد و هيچگاه وقت زيادي را صرف نگراني نكنيد زيرا نگراني سبب اتلاف انرژي مي شود و شما را از حركت به جلو باز مي داريد پس تنها اهل عمل باشيد و با روحيه مثبت به سمت جلو حركت كنيد تا دليلي براي نگراني هايتان وجود نداشته باشد.

غلبه بر نااميدي با مثبت انديشي

افراد موفق هيچگاه نا اميد نمي شوند چرا كه افكار منفي را از خود دور نگه مي دارند. اين افراد در همه حال مثبت انديش هستند و هيچ جايگاهي براي شكست در ذهن اين افراد وجود ندارد. داشتن افكار مثبت و اميد سبب مي شود شما به اهداف و آرزوهايتان دست يابيد.

غلبه بر نااميدي با افزايش تعاملات اجتماعي

انسان به عنوان موجودي اجتماعي، با اطرافيان خود ارتباط دارد و از حمايت آنها بهره مند مي شود. براي رسيدن به اهداف، حمايت خانواده و دوستان بسيار تاثيرگذار است. بنابراين انسان ها بايد روابط اجتماعي خود را گسترش دهند و با افرادي تعامل داشته باشند كه مايل به شنيدن داستان آنها هستند و به چشم اندازي كه براي زندگي شان تعريف كرده اند، باور داشته و حاميان خوبي باشند. اين افراد زمان بروز نااميدي و در هنگام برخورد با دشواري ها مايهٔ آرامش هستند و كمك مي كنند دوباره به مسير اصلي بازگرديم.

غلبه بر نااميدي با دستيابي به دانش

بارها در بخش هاي مختلف نمناك عنوان شده است كه براي پيش روي آگاهانه و دست يابي به اهداف مان به دانش و عمل نياز داريم. بدون دانش و عمل ، اميد ، فريبي روان شناختي است. براي رسيدن به خواسته ها به كسب دانش بپردازيد و گام هاي حساب شده برداريد. دانش، قدرت و اطلاعات توانايي گرفتن تصميم هاي حساب شده را به ما مي دهد و سبب تقويت باورهاي ما مي شود.

غلبه بر نااميدي با تمركز بر زمان حال

داشتن اميد گاهي سبب انحراف افكار ما از زمان حال مي شود، بدين معني كه با داشتن اميد و با فكر كردن به آينده ممكن است زمان حال را از دست بدهيم. از دست دادن زمان حال سبب شكست در اهداف بلند مدت مي شود پس نبايد زمان بيش ازاندازه صرف برنامه ريزي براي آينده كنيم و بايد جريان كنوني زندگي را بپذيريم و با آن كنار بياييم، اين پذيرش باعث آرامش دروني و مانع وابستگي بيش ازاندازه به آينده مي شود.

غلبه بر نااميدي با قدرداني و سپاسگزاري

طبق قانون جذب قدردان داشته هايتان (مادي و معنوي) باشيد تا چيزهاي بيشتري به دست آوريد. زماني كه دچار نا اميدي گشتيد، نگاه خود را تغيير دهيد و فقط به مشكلات خود نيانديشيد بلكه نفسي عميق بكشيد و به همهٔ چيزها و افراد با ارزش زندگي خود نگاه كنيد و به خاطرشان سپاسگزار و قدردان باشيد. مي توانيد دفترچه اي براي قدرداني تهيه كنيد و درون آن مواردي كه قدردان وجودشان هستيد را بنويسيد. بدانيد كه شكرگذاري، قدرداني و دوري از حس نااميدي بر داشته هايمان اضافه مي كند.

غلبه بر نااميدي با عدم تمركز بر افكار منفي

زماني كه نا اميد مي شويد، خود را از دايره منفي گرايي ها نجات دهيد و بيانديشيد كه آيا واقعا هيچ كاري از دستتان بر نمي آيد؟ اگر بيشتر فكر كنيد، مطمئناً يك راه پيدا مي كنيد كه به شما كمك كند. پس هميشه يك راه وجود دارد كه شما را از نا اميدي برهاند، هيچ وقت كاملا نا اميد نشده و منفي گرا نباشيد بلكه بر روي نكات مثبت تمركز كنيد و راهي را پيدا كنيد كه شما را به نتيجه برساند و از نااميدي ها نجات دهد.

غلبه بر نااميدي با ثبت تمام كارهاي خود

كارهاي خود راثبت كنيد تا دريابيد كه در طول يك ماه تا چه حد پيشرفت كرده ايد و چه كارهاي بي ارزشي انجام داده ايد كه شما را از رسيدن به اهداف باز مي دارد پس حواس خود را بيش از اين ها جمع كنيد. اين كار سبب مي شود با ديدن موفقيت هايتان شگفت زده شويد و دچار نااميدي نشويد. با تهيه ليست همچنين مي توانيد تشخيص دهيد كه در كدام زمينه ها مؤثرتر عمل كرده ايد و در كدام قسمت ها كمي ضعيف بوده و نياز به تلاش بيشتري داريد.

غلبه بر نااميدي با داشتن ذهن باز

داشتن يك ذهن باز سبب مي شود راه حل هاي متفاوت را پيدا كرده و آنها را به كار ببنديد و يك ذهن بسته نمي تواند راه حل هاي ممكن را بررسي كرده و آنها را تشخيص دهد. زماني كه مشكلات بر سر راه اهداف سبب خستگي ذهنيتان شد كمي استراحت كنيد و با داشتن حس شوخ طبعي اين گونه احساس ها را به سرعت از ميان برداريد.

غلبه بر نااميدي با مديريت انتظارات

اگر انتظارات شما از خودتان غير منطقي و دور از انتظارباشد، انگيزه شما از بين رفته و به نااميدي دچار خواهيد شد بنابراين با توجه به امكاناتتان اهداف قابل دستيابي داشته باشيد تا دچار نا اميدي نشويد. انتظارات منطقي كه دستيابي به آن ها راحت تر است سبب مي شود قدم هاي خود را محكمتر به سمت آينده برداريد و دچار نا اميدي نشويد.

غلبه بر نااميدي با داشتن يك نقشه جايگزين

براي رسيدن به اهداف خود داشتن يك نقشه و برنامه كافي نيست بلكه بهتر است هميشه يك نقشه دومي نيز داشته باشيد تا اگر برنامه اصلي شما درست پيش نرفت و زماني كه شكست خورديد از دل خاكستر بر خيزيد و راه را ادامه دهيد. داشتن پلن B سبب مي شود هرگز به نا اميدي دچار نشويد و در زمان شكست راه ديگري براي رسيدنبه اهداف داشته باشيد.

غلبه بر نااميدي با يادآوري موفقيت هاي گذشته

زندگي عرصه شكست ها و پيروزي ها است و همه ما در زندگي گذشته خود موفقيت هاي ريز و درشتي داشته ايم . اگر دچار نا اميدي شديد، موفقيت هاي خود را به ياد آوريد و عرصه را بر شكست ها و نا اميدي تنگ كنيد. يادآوري موفقيت ها باعث ايجاد انگيزه و اميد بيشتر در شما مي شود و اميد سبب مي شود، مسير زندگي و آينده روشن تر و قابل دسترس تر باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.