در هنگام مصاحبه كاري چه كارهايي را نبايد انجام بدهيم ؟

۱۶ بازديد

در هنگام مصاحبه كاري چه كارهايي را نبايد انجام بدهيم ؟

 

بسياري از مردهايي هستند كه براي موقعيت شغلي خود با آن شركت مصاحبه هايي ميكند در ادامه با تالاب همراه شويد.

 

بسياري از عادت ها هستند كه هنگام مصاحبه نبايد آن ها را انجام داد زيرا شخصيت شما را نزد افراد مصاحبه كننده نالايق نشان مي دهند. پيدا كردن يك كار خوب مي تواند دشواري هاي فراواني را براي فرد به وجود آورد. از زماني كه فردي شروع به فرستادن رزومه كاري خود كند تا زماني كه براي يك مصاحبه كاري دعوت شود، بسته به بسياري از عوامل از جمله اعتبار ارگان يا كمپاني مورد نظر، زماني طول خواهد كشيد.

 

در بسياري از مواقع هم آن مصاحبه به استخدام شدن شما منتهي نخواهد شد. براي آنكه به شما كمك شود تا عادات نادرستي را كه خصوصا در هنگام مصاحبه داريد را از بين ببرد، راهكارهايي در ادامه اين نوشته در اختيارتان قرار خواهد گرفت.اين عادات بر اساس پژوهش هاي انجام پذيرفته توسط بسياري از متخصصان مجرب مورد آزمون و خطا قرار گرفته اند و انجام آنها منجر به عدم موفقيت در گرفتن يك شغل جديد خواهد شد.

 

با هم اين موارد را مرور مي كنيم:

نابسامان و در هم و برهم بودن رزومه

زماني كه يك رزومه در هم و بر هم و نابسامان را براي يك شركت يا ارگان مي فرستيد، آنها از اين رزومه برداشت خواهند كرد كه شخصيت خود شما هم احتمالا به رزومه تان شبيه است.

 

عدم انجام تكاليف

عمدتا كارفرمايان، يادداشت هايي را در مورد كانديدهاي خود انجام مي دهند. اين بدان معناست كه آنها بعد از بررسي هايي كه انجام مي دهند، تصميم نهايي خود براي استخدام آن فرد را مي گيرند. اگر شما به خوبي توانمندي هاي خود را متذكر نشده باشيد، شانس كمتري خواهيد داشت.

 

توجه بيش از اندازه به رزومه با كارهاي اضافه

بسيار خوب است كه رزومه كاري شما مرتب باشد اما لزومي ندارد كه در آن از رنگ هاي مختلفي استفاده شود و يا دائم فونت هاي آن تغييراتي پيدا كنند. اين كار ممكن است توجه را جلب كند اما اين نوع توجه نمي تواند در گرفتن آن شغل موثر باشد.

 

صبحانه نخوردن

دكتر «ليزا فازيو» مي گويد صبحانه مهم ترين وعده غذايي است و علت نام نهادن واژه breakfast اين است كه بعد از ساعت هاي متوالي كه چيزي نخورده ايد و به اصلاح روزه بوده ايد، مي خواهيد مواد غذايي را به بدن برسانيد.

 

زماني كه قند خون پايين مي آيد، تمركز كاهش پيدا مي كند و احساس خستگي نيز در فرد افزايش مي يابد. با اين كار تحريك پذيرتر شده و صبر كمتري نيز خواهد داشت. همه اينها سبب خواهند شد كه در زمان مصاحبه نتواند كارآيي لازم را داشته باشد.

 

سيگار كشيدن

از آنجايي كه عمدتا افرادي كه در مراكز معتبر مصاحبه را انجام مي دهند، خود سيگاري نيستند، اگر پيش از مصاحبه سيگار كشيده باشيد مي تواند تاثير منفي اي در روند مصاحبه شما داشته باشد. در مورد مصاحبه كنندگان سيگاري اين احتمال كمتر است.

 

رعايت نكردن بهداشت عمومي

اگر پرسيده شود بهترين زمان دوش گرفتن كي است بايد گفت كه اين زمان مي تواند پيش از مصاحبه باشد.اينكه از شما بوي نه چندان مطلوبي به مشام برسد مي تواند به اطرافيان اين پيام را بدهد كه شما در انجام فعاليت هاي روزمره زندگي هم سستي مي كنيد و اين مي تواند به انجام فعاليت هاي كاري نيز تعميم پيدا كند.

 

تاخير داشتن

اگر به موقع براي يك مصاحبه كاري نرسيد اين پيام را خواهيد داد كه فرد مسئوليت پذيري نيستيد و جريان را نيز چندان جدي تلقي نكرده ايد. طوري برنامه ريزي كنيد كه حداقل ۱۵ دقيقه قبل از ساعت معين شده در محل مصاحبه حضور داشته باشيد.

 

از آن طرف هم بيش از اندازه زود به آن محل نرسيد چرا كه مي توانيد براي مدير آن مجموعه فرد كسالت آوري باشيد و مي تواند نشانه آن باشد كه در برنامه ريزي و مديريت زماني دچار مشكل هستيد.

 

پيامك فرستادن در زمان هاي قبل از مصاحبه

همان طور كه در موارد قبلي نيز اشاره شد بسيار هم خوب است كه اندكي زودتر در محل مصاحبه حاضر باشيد اما در اين زمان به فرستادن پيامك براي ديگران مبادرت نكنيد. اين بدان معناست كه حواس شما جاي ديگري است.

 

معمولا در بسياري از شركت ها، بروشورهاي مربوط به آن شركت و يا مجله هايي كه عمدتا هم مرتبط هستند به چشم مي خورند. بهترين گزينه خواندن و نگاه اجمالي به اين بروشورهاست چرا كه ميزان علاقمندي شما براي كار كردن در آن مجموعه را نيز نشان مي دهد.

منبع:

https://www.talab.org/psychology/success/در-هنگام-مصاحبه-كاري-چه-كارهايي-را-نباي.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.