آيا تخم مرغ را بشوييم يا نه؟

معرفي لوازم آرايشي

آيا تخم مرغ را بشوييم يا نه؟

۱۴ بازديد
آيا تخم مرغ را بشوييم يا نه؟
 
شستن پوسته تخم مرغ از آنجا كه باعث باز شدن منافذ آن شده و احتمال انتقال آلودگي را به درون تخم مرغ افزايش مي دهد مناسب نيست و بايد هنگام مصرف شسته شود.

احتمال آلودگي پوسته تخم مرغ زياد است و نبايد در محفظه‌هايي كه به عنوان جا تخم مرغي در يخچال‌ها تعبيه شده قرارداده شود، بلكه بايد در ظروف دربسته، در يخچال و در درجه حرارت پائين تر از 10 درجه سانتيگراد نگهداري شود.

 

در صورتي كه تخم مرغ به مدفوع آغشته يا خون آلود بود و يا ترك داشت، بهتر است شسته شده و بلافاصله مصرف شود، بايد از قراردادن تخم مرغ در كنار ساير مواد غذايي خودداري كرد و پس از تماس با تخم مرغ، دست‌ها را بايد شست.

 

در گذشته برخي عقيده‌ها رايج بود كه اگر تخم مرغ به صورت خام يا نيم پز مصرف شود مقوي‌تر است، تخم مرغ براي خوردن بايد كاملا پخته شود و حرارت 70 درجه سانتيگراد به كليه قسمت‌هاي آن برسد و زرده و سفيده كاملا سفت شود.

 

براي آب پز كردن تخم مرغ بايد آن را بعد از جوش آمدن آب به مدت 5 تا 7 دقيقه در حال جوش قرار داد تا زرده آن كاملاً سفت شود و نيز در پختن مواد غذايي داراي تخم مرغ دقت شود تا حرارت به تمام قسمت‌هاي آن برسد به طوري كه قسمت‌هاي مختلف آن سفت شده و به صورت شل نباشد.

 

با توجه به اينكه نيمرو كردن با روغن باعث افزايش كالري غذا مي‌شود، همه افراد به ويژه بيماران قلبي و بيماران داراي چربي خون بالا از روش هاي ديگر براي خوردن تخم مرغ استفاده نمايند.

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/do-not-wash-the-egg.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.