ترفندهايي براي عطر زدن

معرفي لوازم آرايشي

ترفندهايي براي عطر زدن

۲۸ بازديد

عطرها نقش مهمي را در زندگي ما ايفا مي كنند. به عنوان مثال عطر تن شماست كه در خاطر دوستان تان تا سال هاي سال به يادگار مي ماند، از اين رو مي توان آن را جزيي از شخصيت تان به حساب آورد. فرقي نمي كند كه هدف تان از عطر زدن چيست، مي خواهيد ديگران را تحت تاثير قرار دهيد يا اعتماد به نفس تان را بالا ببريد، در هر صورت شما بايد شيوه درست خريد و استفاده از عطر، طريقه نگهداري آن و... را بدانيد.

 

مهارت هاي عطر زدن, اصول عطر زدن

عطرها نقش مهمي را در زندگي ما  ايفا مي كنند

 

عطر را به كدام قسمت هاي بدن بزنيم؟

هنگام عطر زدن، بايد بدانيد كه آن را به كدام قسمت بدن تان بزنيد. بهترين مكان ها براي عطر، نبض ها هستند، از اين رو كه گرم ترين نقاط بدن اند و به خوبي آن را پخش مي كنند. بنابراين گردن، سينه، شانه و مچ دست بهترين نقاط براي اين منظور شناخته شده اند. البته لازم نيست كه به تمام اين نقاط عطر بزنيد، بهترين راه اين است كه دو نقطه از بدن تان، به عنوان مثال گردن و مچ دست، را انتخاب و عطرتان را تنها به اين نقاط اسپري كنيد.

 

چگونه عطر بزنيم؟

 پس از استحمام، به اين علت كه پوست بدن شما تميز است، بهترين زمان براي عطر زدن است.

 

 عطر را در هوا اسپري نكنيد.

 هنگام اسپري كردن، شيشه عطر را در فاصله 7 تا 15 سانتي متر از بدن تان نگه داريد.

 

 در عطر زدن زياده روي نكنيد، 3 تا 4 اسپري كافي است.

 پس از زدن عطر، پوست تان را بهم نماليد.

 

مهارت هاي عطر زدن, اصول عطر زدن

هنگام اسپري كردن، عطر را در فاصله 7 تا 15 سانتي متر از بدن تان نگه داريد

 

عطرها چند دسته اند؟

قبل از انتخاب عطر مورد علاقه تان، بايد بدانيد كه عطرها به چند دسته تقسيم مي شوند. در واقع با شناخت آنها، بهتر مي توانيد در مورد آنچه مورد نيازتان است، تصميم بگيريد.

 

احتمالا براي شما هم اين سوال پيش آمده كه چرا برخي عطرها ارزان و برخي ديگر گران هستند. به طور كلي، تفاوت قيمت عطرها به درصد اسانس هاي موجود در آن كه موجب دوام و ماندگاري عطر مي شوند، بستگي دارد.

 

معيارهايي كه براي توصيف غِلظت تقريبي يك عطر با استفاده از درصد يا حجم روغن معطر در آن، مورد استفاده قرار گيرد، به شرح زير مي باشد:

 

• پرفيوم ها: پرفيوم ها بهترين و با دوام ترين نوع رايحه ها با  22 تا 30 درصد اسانس روغني هستند كه 6 تا 8 ساعت ماندگاري دارند.

 

• ادو پرفيوم ها: بعد از پرفيوم ها، ادو پرفيوم ها قرار مي گيرند. اين گروه با داشتن 15 الي 20 درصد روغن معطر رتبه دوم را به دست مي آورند كه دوام آنها 4 تا 5 ساعت است.

 

• ادوتويلت ها: اين دسته 2 تا 15 درصد اسانس روغني دارند كه 2 تا 3 ساعت هم زمان ماندگاري شان است.

 

• ادكلن ها: كه براي مردان استفاده مي شود تنها حدود 2 تا 4 درصد روغن دارند كه ماندگاري شان تا 2 ساعت است.

 

قسمت هاي مناسب براي زدن عطر, راهنماي نگهداري از عطر

ادكلن ها تنها حدود 2 تا 4 درصد روغن دارند

 

چگونه يك عطر خوب انتخاب كنيم؟

اگر مي خواهيد كه با عطر خود ديگران را تحت تاثير قرار دهيد، بايد چگونگي انتخاب يك عطر خوب را نيز بدانيد. براي اين منظور، عطر را از فاصله روي سمپل هاي كاغذي اسپري كنيد و پس از چند ثانيه آن را بو كنيد و ببينيد كداميك با سليقه شما بيشتر جور در مي آيد. فقط قبل از انتخاب يادتان باشد كه عطرهاي خنك براي روزهاي گرم بهار و تابستان و عطرهاي گرم و تند براي روزهاي سرد پاييز و زمستان مناسب مي باشد. 

 

اگر مي خواهيد در مورد ماندگاري عطر اطمينان يابيد، آن را به مچ دست تان بزنيد و بگذاريد تا يك روز كامل روي دست تان بماند. از آنجا كه پوست هر فردي با ديگري فرق دارد، از تركيب عطر با روغن هاي طبيعي پوست نيز عكس العمل هاي متفاوتي نشان مي دهد. به همين دليل، با زدن عطر روي مچ دست تان، نه تنها ماندگاري عطر را بلكه رايحه آن را روي پوست بدن تان بهتر تشخيص مي دهيد.

 

هر عطري شامل 3 تركيب مختلف است:

 

رايحه پايه (TOP NOTE): رايحه پايه، رايحه اي است كه پس از چند دقيقه از استعمال عطر احساس مي گردد. رايحه اوليه همان احساس اوليه از بوي عطر مي باشد، به همين خاطر در فروش عطر تاثير بسزايي دارد. تركيباتي كه در اين مرحله دخيل هستند بوي تند و تازه اي داشته و شديدا فرار مي باشند و به سرعت تبخير مي گردند. مدت زمان ماندگاري اين عطر 15 تا 120 دقيقه است.

 

رايحه ثانويه (MIDDLE NOTE): رايحه ثانويه زماني كه رايحه ابتدايي از ميان مي رود آشكار مي گردد. رايحه ثانوي بدنه اصلي عطر را تشكيل مي دهد و بعنوان ملايم كننده بوي تند اوليه بكار مي رود. رايحه اين مرحله چيزي حدود 30 دقيقه تا 5 ساعت بعد از استعمال عطر احساس مي گردد.

 

رايحه پاياني (BASE NOTE): رايحه پاياني عطر زماني كه رايحه پايه و ثانويه از ميان مي روند، آشكار مي شود. تركيبات اين گروه معمولا ثابت كننده مي باشند. رايحه اين مرحله قبل از 30 دقيقه از استعمال عطر احساس نخواهد شد و همان بويي است كه در نهايت براي شما از عطر مي ماند. اين رايحه 2 تا بيش از 8 ساعت ماندگاري دارد.

 

ماندگاري بوي عطرها,انتخاب عطر زدن

هر عطري شامل 3 تركيب مختلف است

 

عطرها روي بدن هاي مختلف، تاثيرات متفاوتي را بر جاي خواهند گذاشت. اين كه عطري روي بدن اطرافيان تان بوي خوبي دارد، دليل بر اين نيست كه روي بدن شما هم همان تاثير را مي گذارد. بنابراين بهتر است كه هنگام خريد عطر، خودتان آن را تست كنيد.

 

عطرها را كجا نگه داريم؟

مكاني كه عطرتان را در آنجا نگهداري مي كنيد، مي تواند روي بوي آن تاثير زيادي بگذارد، بنابراين بايد در مورد جاي نگهداري آن احتياط لازم را به خرج دهيد. به عنوان مثال نگهداري عطر در مكان هايي كه تغيير ناگهاني دما دارند، مي تواند آن را به سرعت تجزيه كند. نور خورشيد نيز همين تاثير را مي گذارد. بنابراين از قرار دادن شيشه عطرتان در مكان هايي با دماي متغير و در مقابل نور مستقيم خورشيد، خودداري كنيد.

 

اگر مي خواهيد كه عطرتان دوام بالايي داشته باشد، آن را در مكاني سرد، خشك و تاريك قرار دهيد، به عنوان مثال كمد لباس هايتان مي تواند مكان مناسبي براي اين كار باشد.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/tricks2-perfume.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.