معيارهاي انتخاب موكت

معرفي لوازم آرايشي

 معيارهاي انتخاب موكت

۲۸ بازديد

 

 

انتخاب موكت , معيار براي خريد موكت

 

معيارهاي انتخاب موكت پوشش كف اتاق در دكوراسيون داخلي از چنان اهميت بالايي برخوردار است كه كف اتاق را پايه اصلي اتاق مي‌نامند.

 

بسياري از دكوراتورها، دكور اتاق را بر مبناي پوشش كف انجام مي‌دهند. پوشش كف با توجه به كاربري اتاق و سويه‌هاي زيباشناختي انتخاب مي‌شود. هنگام انتخاب پوشش كف بايد الگوهاي رفت و آمد را نيز در نظر داشت. به‌طور معمول در مكان‌هاي پر رفت و آمد از كف‌پوش‌هاي سخت و بادوام و در جاهاي كم ‌رفت و آمد از كف‌پوش‌هاي تزييني استفاده‌ مي‌شود.

 

پوشش‌هاي كف با توجه به كاربرد و ظاهرشان به انواع مختلفي تقسيم مي‌شوند. فرش، قاليچه، كف‌پوش‌ وينيل قابل انعطاف، سراميك، كاشي وينيل، چوب و غيره همگي در فهرست كف‌پوش‌ها قرار مي‌گيرد. موكت، از ديرباز، به دليل راحتي و آسايشي كه با خود همراه دارد، از اولين انتخاب‌هاي هر خانواده‌اي بوده ‌است. موكت‌ها با هر نوع سبك مبلمان و دكوري كاملا هماهنگ هستند و از لحاظ تجملي نيز در سطح بالايي هستند. موكت ثابت سراسري، رنگ و بافت و نقش را به اتاق‌هاي شما مي‌آورد.

 

 

به علاوه، بافت موكت‌ عايق حرارت و صوت است. به همين دليل در مكان‌هاي پر سر و صدا و سرد استفاده از موكت بسيار مناسب است. هم موكت‌ و هم فرش، به خاطر بافت ملموس و لطيفي كه دارند، باعث تلطيف خطوط راست و معماري هندسي اتاق‌ مي‌شوند. از آنجايي كه موكت‌ها در بافت، رنگ و طرح‌هاي متنوع در دسترس هستند، هماهنگ كردن آن‌ها با انواع دكوراسيون نيز به راحتي صورت مي‌گيرد. به‌طور معمول اتاق‌هاي كم اثاثيه را موكت مي‌كنند تا مبله‌تر به نظر برسد. موكت‌ براي پوشش اتاق‌هايي كه كف چندان زيبايي ندارند، بسيار مناسب است. انتخاب موكت طرح‌دار براي فضاهاي بزرگ، كار بسيار هوشمندانه‌اي است، چرا كه با اين كار، فضا، كوچك‌تر و دوستانه‌تر به نظر مي‌رسد. براي اتاق‌هاي كوچك از موكت‌هاي ساده و بدون طرح و با رنگ روشن استفاده كنيد تا اتاق بزرگتر به نظر برسد.

 

 

نكته ديگر اينكه هر چه پرز موكت‌ها كمتر باشد، فضاي اتاق بزرگتر جلوه مي‌كند. موكت‌هايي كه رنگ تيره دارند، فضاهاي بزرگ را به جايي دنج و كوچك تبديل مي‌كنند.

 

موكت‌هايي كه در آن رنگ‌هاي آفتابي به‌كار رفته ‌است حس گرماي مطلوبي را به محيط مي‌دهند و براي اتاق‌هايي كه از نور طبيعي آفتاب بي‌بهره‌اند، گزينه خوبي به شمار مي‌روند. موكت‌هايي كه رنگ سرد دارند باعث تعديل فضاهاي بسيار روشن مي‌شوند.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/carpet-selection-criteria1.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.